کد خبر: ۴۶۴۷۷
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱/۹

احتمال حذف بانک صادرات از بورس و انتقال بزرگترین بانک بازار به فرابورس
معاون بورس تهران به بورس پرس خبر داد:

احتمال حذف بانک صادرات از بورس و انتقال بزرگترین بانک بازار به فرابورس

معاون ناشران و اعضاء بورس تهران از احتمال حذف بانک صادرات از بورس و انتقال به بازار پایه فرابورس بزرگترین بانک بازار سهام خبر داد.

روح الله حسینی مقدم در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، در پاسخ به این سئوال که با توجه به توقف بیش از 8 ماه بانک صادرات ( از اواخر تیرسال گذشته تا امروز) و عدم ارایه اطلاعات لازم به بورس ، تکلیف بزرگترین بانک بازار سهام چه می شود؟ اظهار داشت: اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و شرکت بورس از ماه ها قبل پیگیر بازگشایی نمادهای مهمی چون بانک ها بودند. در این میان بانک صادرات تا اواخر سال گذشته اقدام به ارایه همه اطلاعات نکرد.

وی ادامه داد: هر چند "وبصادر" در آخرین ساعت روز کاری سال گذشته اولین درآمد هر سهم سال مالی 96 را ارایه کرده اما هنوز گزارش حسابرسی شده را در کدال منتشر نکرده و نامه مربوط به توضیحات مدیران را ارایه نکرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این وضعیت و براساس مفاد 42 دستورالعمل پذیرش شرکت ها ، آن دسته از شرکت ها مانند بانک صادرات که با توقف بیش از 6 ماه نماد روبرو هستند، برای حذف از بورس به هیات پذیرش اوراق بهادار بورس پیشنهاد می شود و این هیات که اردیبشهت ماه طبق روال هر ساله اقدام به طبقه بندی جدید شرکت ها در بورس می کند، تصمیم گیری خواهد کرد.

حسینی مقدم افزود: بنابراین در صورت موافقت هیات پذیرش اوراق بهادار بورس ، بانک صادرات به همراه چند شرکت دیگر از بورس حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ