کد خبر: ۵۲۷۵۵
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۴/۳۰

سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه رونمایی شد
با 4 هدف:

سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه رونمایی شد

رئیس اداره شبکه و زیرساخت مدیریت فناوری اطلاعات از رونمایی سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه در نمایشگاه الکامپ خبر داد و ۴ هدف این سند را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش بابایی از رونمایی سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه در نمایشگاه الکامپ خبر داد و به سنا گفت: این سند جهت ارتقاء پایداری، دسترس‌ پذیری و کارایی تهیه و تدوین شده است. سازمان‌دهی، ارائه چارچوب به منظور ارتقاء سطح پایداری، بیان حداقل نیازمندی ­ها، الزامات و کنترل­ های فنی برای دامنه سند از مهمترین اهداف این سند است.

وی به حوزه های تحت پوشش این سند اشاره کرد و افزود: فرآیندهای کاری، امور کارکنان، زیرساخت فیزیکی، شبکه و امنیت ارتباطات، سرورها و سرویس‌ها، راهبری و پشتیبانی، پایش و گزارش گیری، ذخیره‌سازی، پشتیبان‌گیری و تداوم کسب‌ و‌ کار و بازیابی، حوزه­ های تحت پوشش این سند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این سند از دو دیدگاه فرآیندی و فنی تدوین شده گفت: در فصل اول، الزامات کلان و عمومی که عمدتاً با نگاه فرآیندی طراحی شده تشریح و در فصل دوم، الزامات کنترل فنی در موضوعات مهندسی زیرساخت به تفصیل بیان شده است.

بابایی در مورد انتظارات از نهاد­های تحت ممیزی سند توضیح داد:شرکت ­ها و نهاد‌ های تحت ممیزی، باید با اجرا و تبعیت از مندرجات این سند و با بهره گیری از سایر استانداردها و بهترین تجارب در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات، در پی تحقق اهدافی همچون استقرار رویه‌ هایی به منظور رسیدن به سطح مطلوب در زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات، پیاده سازی و اجرای الزامات و کنترل‌ ها، بهبود مستمر زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات و ارتقاء سطح آگاهی و دانش فنی نیروی انسانی حوزه زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات باشند.

وی درباه اهم فعالیت­ ها و دستاورد های اداره شبکه و زیرساخت در یک سال اخیر گفت: تهیه و تدوین سند مذکور، تدوین و تکمیل طرح جامع تداوم کسب‌و‌کار و بازیابی از خرابی زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه، تهیه و تدوین طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نوین با حداقل تأخیر زمانی جهت اشاعه استفاده از معاملات هوشمند، تکمیل طرح جامع بهره ­گیری از رایانش ابری در بازار سرمایه، توسعه شبکه جامع اختصاصی بازار سرمایه و پیاده سازی گذرگاه امن و کنترل شده جهت دسترسی کاربران به سرویس‌ ها و سامانه های بازار سرمایه از مهمترین اقدامات یک ساله اخیر اداره شبکه و زیرساخت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ