کد خبر: ۵۴۰۶۶
۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۵/۹

صادرات گاز ایران به بصره و توسعه دو میدان مشترک نفتی
زنگنه خبر داد:

صادرات گاز ایران به بصره و توسعه دو میدان مشترک نفتی

وزیر نفت از انتخاب یک مشاور بین‌المللی برای احداث خط لوله بین کرکوک و ایران خبر داد و گفت: صادرات گاز از ایران به عراق از طریق خط بصره تا چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه از انتخاب یک مشاور بین‌المللی برای احداث خط لوله بین کرکوک و ایران خبر داد و گفت: صادرات گاز از ایران به عراق از طریق خط بصره تا چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

همچنین جبار علی حسین اللعیبی وزیر نفت عراق از امضای تفاهم‌نامه بین ایران و عراق برای توسعه دو میدان مشترک نفتی طی امسال یا سال آینده خبر داد.

زنگنه پس از دیدار با اللعیبی در مورد مذاکره‌ای که با وی داشت، توضیح داد: این مذاکرات در حوزه‌ بازار نفت و همکاری دوجانبه بین دو کشورصورت گرفت.

وی با بیان اینکه تصمیم دیگری که در دیدار مذکور گرفته شد در مورد خط لوله بین بصره و آبادان بود، افزود: قرار است از این خط لوله فراورده انتقال یابد.همچنین موضوع دیگری که در مورد آن صحبت شد، صادرات گاز ایران به عراق بود. در این راستا یک خط لوله از نفت‌شهر به عراق کشیده شده که صادرات گاز از طریق این خط لوله آغاز شده است. خط لوله دیگر، بصره است که در چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد و از طریق آن گاز از بصره به عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ