کد خبر: ۶۴۳۹۲
۰:۱ - ۱۳۹۶/۷/۲۶

معرفی
توسط مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره اعلام شد:

معرفی "کاوه" و علت کاهش عرضه اولیه به 5 درصد + افزایش سرمایه

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش با معرفی بیشتر این شرکت ۷۰۰ میلیارد تومانی قبل از عرضه ۵ درصدی، علت کاهش عرضه و برنامه افزایش سرمایه را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله حسینی مقدم معاون ناشران بورس در نشست خبری دیروز معرفی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش قبل از عرضه اولیه 5 درصدی ، علت برگزاری این جلسه را فراهم آوردن فرصتی برای عرضه نکات باقی مانده توسط مدیران این شرکت عنوان کرد تا ارزش نهفته آن بطور مشخص برای فعالین بازار سرمایه آشکار شود.

وی با بیان اینکه این عرضه به روش ثبت سفارش و در دامنه قیمتی 174 تا 176 تومان به بازار عرضه می شود،افزود: در نهایت این بازار است که به نتیجه خواهد رسید با توجه به ارائه  گزارش عملکرد و پیش بینی 6 ماهه به چه میزان اطلاعات منعکس شده صحیح است تا روند آتی سهم بر اساس آن تایید شود.

تاریخچه؛ چشم انداز و افزایش سرمایه شرکت از زبان مدیرعامل

علی دهاقین مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به اینکه "کاوه" در سال 85 با سرمایه اولیه یک میلیارد تومان ثبت و تاسیس شد،گفت: این شرکت طی 10 سال سرمایه را به 700 میلیارد تومان رسانده و پیرو گزارشاتی که به بورس ارائه شده،قابل افزایش به هزار میلیارد تومان است.که این اقدام منتظر انجام عرضه در بورس است تا اقدامات بعدی صورت پذیرد.

وی افزود: درحال حاضر شرکت با ظرفیت 1850 هزار تن آهن اسفنجی و 1.2 میلیون تن بیلت فولادی در فاز یک مشغول به فعالیت بوده و شرکت در سال 96 ، تولید 1.7 میلیون تن فولاد اسفنجی و 900 هزار تن بیلت را در دستور کار قرار داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: عمده گندله مورد نیاز"کاوه" به عنوان ماده اولیه از داخل تامین و بعد از تبدیل به آهن اسفنجی و شمش بیلت فولادی، محصولات نهایی به بازار خارجی و داخلی عرضه می شود.

دهاقین با بیان اینکه پروژه آهن اسفنجی طی سال 90 و 91 و فاز یک فولاد سازی در بهمن 94 راه اندازی شده،عنوان کرد: فاز دو 1.2 میلیون تنی در حال راه اندازی است که ظرفیت فولاد سازی شرکت را به 2.4 میلیون تن می رساند و با 39 درصد پیشرفت فیزیکی در شهریور 98 به بهره برداری خواهد رسید. همچنین شرکت با انتخاب پیمانکار EPCF طرح گندله سازی، درصدد است پروژه 5 میلیون تنی گندله سازی را در ابتدای سال 99 به بهره برداری برساند​.

سهامداران عمده "کاوه" و مزایا

وی با بیان اینکه هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس با در اختیار داشتن 51 درصد، بنیاد مستضعفان با 37 درصد و شرکت مادر تخصصی مالی سینا با 10 درصد سهام ، مالکین عمده این شرکت و در کل وابسته به بنیاد مستضعفان هستند، به مزایای این شرکت اشاره کرد و افزود: ایران به علت داشتن منابع غنی سنگ آهن، منابع انبوه انرژی، بازار مصرف، نیروی کار متخصص، ظرفیت صادراتی در منطقه و ... برای تولید فولاد دارای مزیت نسبی است.

مدیرعامل فو لاد کاوه تمایز شرکت را استقرار در بندرعباس، نزدیکی به دریا و امکان استحصال آب از آن، همجواری با نیروگاه برق، فناوری روز، حضور در منطقه ویژه اقتصادی، معافیت‌های مالیاتی، همجواری با منابع انرژی و معدنی و ... اعلام کرد که در آینده نسبت به سایر رقبا با مزیت ویژه، به عیار صنعت فولاد ایران تبدیل خواهد شد.​

دهاقین در مورد ظرفیت های مختلف فولاد و آهن اسفنجی گفت: فولاد ساخت شرکت بر اساس 20 درصد قراضه و 80 درصد آهن اسفنجی تولید می شود. بنابراین درصورتی که فاز دوم فولاد با 2 میلیون و 400 هزار تن ظرفیت شمش و آهن اسفنجی راه اندازی شود،با ظرفیت یک میلیون و 856 هزار تن با توجه به فرمول مذکور منطبق خواهد بود.​

وی در مورد مزیت های تولید فولاد، نیز توضیح داد: وجود ذخایر عظیم سنگ آهن و منابع گاز ما را به انتخاب فناوری تولید فولاد بر اساس کوره قوس الکتریک و آهن اسفنجی ترغیب کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چین تعداد زیادی کارخانه های تولید فولاد کوره بلند بخاطر مسایل زیست محیطی تعطیل شده‌اندادامه داد: این شرکت در مقابل فناوری قوس الکتریکی از لحاظ زیست محیطی دارای مزیت است و چشم انداز مثبتی دارد. مزیت کیفی و قیمتی تولیدات به گونه ای است که اکثر تولیدات صادراتی بوده و نوسانات مثبت ارز منافع خوبی را برای شرکت متصور خواهد ساخت.

میزان صادرات و مقاصد صادراتی

دهاقین در مورد صادرات "کاوه" هم گفت: با پشتیبانی دولت از صادرات، شرکت قرار است حدود 600 هزار تن از شمش بیلت فولادی را صادر کند.مقاصد صادراتی شرکت اول به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل عمان و امارات و سپس به کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله تایلند،مالزی، اندونزی و تایوان است.البته حجم زیادی از صادرات معادل 40 درصد به تایلند صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تثبیت شرکت در بازارها،طولانی مدت است،افزود: علاوه بر تثبیت فعالیت شرکت در 10 الی 11 کشور،امکان افزایش واحد توسعه بازار به فیلیپین و نیاز این کشور به 7  میلیون تن فولاد نیز در برنامه است که اقدامات اولیه ان انجام شده است.

وی در مورد برتری های شرکت اظهار داشت: این شرکت با توجه به نوع طراحی و دستگاه‌های تولید نسبت به سایر شرکتهای فولادی دارای مزیت بهره‌وری است به طوری که در سال دوم تولید به 80 درصد ظرفیت رسیده است.

علت کاهش درصد عرضه و برنامه عرضه های بعدی

هادی طاهری نایب رییس هیات مدیره این شرکت در خصوص کاهش میزان عرضه اولیه 10 درصدی به 5 درصد گفت: شرکت همچنان این تصمیم را دارد اما بسته به شرایط بازار و کشف قیمت ،ابتدا عرضه 5 درصدی صورت می گیرد و سپس تا پایان سال 5 درصد مابقی عرضه خواهد شد.همچنین این آخرین عرضه نخواهد بود و کاوه پارس،فولاد اروند و فولاد شرق و در حوزه صنعت سیمان 3 الی 4 شرکت سیمان نهاوند،سیمان گیلان سبز و سیمان پیوند گلستان هم درآینده از این مجموعه عرضه خواهند شد.

بدهی و تسهیلات ارزی

وی با بیان اینکه "کاوه" هیچ گونه بدهی ارزی ندارد،افزود: میزان تسهیلات ارزی که برای راه اندازی فاز 2 فولاد سازی اخذ شده،128 میلیون یورو از حساب توسعه ملی با نرخ بهره 6 درصد است که حدود 83 میلیون یورو ماشین آلات وارد و درحال نصب است و کل پیش پرداخت از محل صادرات تامین شده است.

طاهری میزان براورد صادرات سال جاری را 400 میلیون دلار عنوان کرد که 153 میلیون دلار معادل 38 درصد ان محقق شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ