کد خبر: ۶۷۷۳۵
۱۲:۳ - ۱۳۹۶/۹/۸

حل مشکلات عرضه های اولیه منوط به اجرای درست رویه جدید است
یک کارگزار باسابقه بورس:

حل مشکلات عرضه های اولیه منوط به اجرای درست رویه جدید است

یک کارگزار باسابقه بورس گفت: اجرای صحیح روش ثبت سفارش در عرضه های اولیه می‌تواند مشکلات فعلی را حل و فصل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فردین آقابزرگی درخصوص اینکه آیا فردی با کد سهامداری چندین نفر اقدام به خرید در عرضه اولیه کند به عنوان ضعف در فرآیند عرضه‌های اولیه مطرح می‌شود یا باید ان را مثبت ارزیابی کرد، به گزارش بورس گفت: ورود سرمایه‌گذار جدید به هر شکل، حتی با ایجاد کدهای جدید که صرفا برای خرید عرضه اولیه وارد چرخه معاملات می‌شوند، توسعه و پیشرفت محسوب می شود.

وی افزود: نباید فراموش کنیم در عرضه‌های اولیه روش‌های قبلی،برخی افراد با یک کد سهامداری اقدام به خرید از چندین کارگزاری و ایستگاه معاملاتی کرده‌اند، اما درحال حاضر یک کد سهامداری یک بار می‌تواند از سهمیه تخصیصی در عرضه اولیه خرید کند. بنابراین روش جدید اگر چه منجر به ایجاد کدهایی است که صرفا در عرضه‌های اولیه فعال می‌شوند ولی نسبت به روش قبلی مناسب‌تر است.

این کارگزار باسابقه بورس در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست ساز و کاری ایجاد شود تا عرضه‌های اولیه متناسب با گردش معاملات افراد تخصیص یابد تا فعالان واقعی بازار بتوانند از سهمیه بیشتری برخوردار شوند؟ گفت: روش‌های متفاوتی را می‌توان ایجاد کرد اما می‌توان با پیاده‌سازی درست روش ثبت سفارش این موضوع را به بهترین شکل حل کرد.

آقابزرگی ادامه داد: ایجاد سهمیه و دامنه نوسان محدود برای سفارش‌گذاری را نمی‌توان ساز و کار ثبت سفارش تلقی کرد. در این روش، افراد می‌توانند قیمت‌های متفاوتی را بر اساس تحلیل و کارشناسی و در حجم های دلخواه ارائه کنند، نهایتاً قیمت کشف شده بر اساس قیمت و حجم درخواست‌های متفاوت بدست می‌آید.

وی تشکیل صف خرید سنگین بعد عرضه را نشان از اجرا نشدن واقعی این سازوکار یا عدم تعیین قیمت به درستی عنوان کرد و گفت: اگر روش واقعی ثبت سفارش اجرا شود بسیاری از کدهایی که بدون دلیل و تحلیل در صف خرید عرضه اولیه قرار ‌گرفته ‌اند حذف و کشف قیمت به درستی انجام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ