کد خبر: ۷۱۸۸۸
۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴

اطلاعیه جدید وزارت صنعت درباره واردات کاغذ

اطلاعیه جدید وزارت صنعت درباره واردات کاغذ

وزرات صنعت اعلام کرد: کاغذ در دستورکارگروه تنظیم بازار برای ارائه بسته مدیریت بازار، مشمول کالاهای اساسی به منظور اخذ ارز مبادله ای است و واردات آن بدون انحصار صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،وزارت صنعت در اطلاعیه ای  براساس تصمیمات متخذه کارگروه تنظیم بازار مقرر کرد تعرفه واردات انواع کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه تا پایان سال بدون تغییر باشد و ارز مبادله‌ای برای انواع کاغذ رول و شیبت تخصیص می یابد.همچنین پیشنهاد حذف مالیات ارزش افزوده برای مواد اولیه تولید کاغذ، ثبت سفارش واردات مواد اولیه تولید از جمله مهمترین تصمیم های اتخاذ شده در این بخش است.

واردات کاغذ بر اساس ردیف تعرفه و انجام ثبت سفارش در چارچوب ضوابط و مقررات جاری توسط واردکنندگان انجام گرفته و هیچ انحصاری در حوزه واردات کاغذ وجود ندارد.علاوه براین با توجه به افزایش قیمت جهانی مواد اولیه کاغذ و همچنین افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته رشد قیمت را به دنبال داشت که با اطلاع رسانی لازم و نظارت مستمر بر بازار کاغذ،التهاب بازار کنترل شده و شرایط به‌سرعت به سمت اعتدال بازار و کاهش متعارف قیمت‌ها شد.

موضوع عرضه نشدن ارز مبادله ای از تصمیمات بانک مرکزی بوده و یکی از دلایل کارشناسی این تصمیم هم که توسط مدیریت ذخایر ارزی اتخاذ شده،این است که در شرایط کنونی ارز مبادله ای برای اقلام ضروری و مایحتاج اساسی صورت گیرد.

افزایش ناگهانی و غیرمنتظره قیمت کاغذ بطور عمده ناشی از افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت جهانی نهادهای تولید کاغذ و انواع کاغذ و دامن زدن به شایعه‌های ممنوعیت واردات یا تغییر نرخ ارز از سوی برخی رسانه‌ها و افراد فرصت‌طلب بود.

براساس این اطلاعیه،وزارت صنعت تا تثبیت قیمت، کنترل و رفع التهاب بازار و همچنین ارایه قیمت متعارف کارشناسی شده کاغذ با توجه به قیمت جهانی این کالا و همچنین قیمت ارز مبادله ای، به پایش و کنترل و تنظیم بازار ادامه داده و قیمت تمام‌شده واردات را با توجه به حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی در سطح پایینی تثبیت کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ