کد خبر: ۷۱۹۹۹
۹:۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

پیش بینی نرخ و روند معاملات مسکن در سه ماه پایانی سال
نماینده مجلس مطرح کرد:

پیش بینی نرخ و روند معاملات مسکن در سه ماه پایانی سال

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با پیش بینی رشد معاملات مسکن در سه ماه پایانی سال جاری، دو عامل رشد معاملات طی ماه های اخیر را نام برد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید کیان پور با اشاره به عوامل رشد معاملات مسکن در ماه های اخیر به خانه ملت گفت: طی 3 الی 4 ماه گذشته به ویژه از زمانی که تعدیل نرخ سود بانکی رخ داد سرمایه های بخش خصوصی از شبکه بانکی خارج و به سمت بازارهای موازی مانند مسکن حرکت کرد که این خود به رشد معاملات و تا حدودی افزایش نرخ ها دامن زد.

وی با تاکید بر اینکه عامل دیگر رشد معاملات مسکن در روزها و ماه های اخیر رشد تسهیلات دهی بانکی در این حوزه و عاملیت چند بانک برای پرداخت وام ها بوده، افزود: افزایش تسهیلات بانکی در حوزه مسکن بیشترین جذابیت را در حوزه واحدهای با متراژ کمتر از الگوی مصرف و واحدهایی که به لحاظ قدرت مالی خرید متقاضی سازگار باشد هدایت کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید بتوانیم قدرت خرید متقاضیان مسکن را به گونه ای تنظیم کنیم که دهک های مختلف بتوانند از همه واحدهایی که در بازار ارایه می شود متناسب با قدرت خرید استفاده کنند، تصریح کرد: باید با رونق خرید و فروش مسکن حجم معاملات در این حوزه را افزایش دهیم تا در کنار برنامه ریزی مشخص حباب قیمتی به ویژه در واحدهای نقلی که کمتر از الگوی مصرف است رخ ندهد.

کیان پور گفت: رونق مسکن و خرید و فروش آن تا جایی مورد استقبال واقع می شود که حداقل افزایش قیمت را شاهد باشیم.افزایش قیمت مسکن در صورتی مورد پذیرش است که در حول و حوش نرخ تورم و در بازه آن بتواند حرکت کند.بحث گسل ها و زلزله در موضوع رشد معاملات مسکن به ویژه در برخی مناطق موثر بوده،این گسل ها بحث تازه ای نیست بنابراین نقشی در رونق بازار نداشته اند.

وی با تاکید بر اینکه سازه ها باید استاندارد و منطبق با اصول ایمنی ساخته شود، گفت: طی دهه های گذشته پیشرفت های خوبی در ساخت وساز مسکن داشته ایم، البته ضعف هایی هم بوده که باید با استفاده از فناوری روز نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم.زلزله باید تنها یک رخداد طبیعی باشد،در آیین نامه 2800 به حداقل رساندن آسیب های جانی در زلزله اشاره شده از این رو باید سازه ها به گونه ای ساخته شوند که جان انسان ها در مواقع بروز زلزله سالم بماند.

کیان پور به پیش بینی بازار مسکن در بازه زمانی سه ماه پایانی سال 96 پرداخت و گفت: رشد معاملات در ماه های پایانی سال همچنان ادامه دارد اما توقف رشد قیمت ها را شاهد خواهیم بود.رشد معاملات مسکن شامل خانه های نقلی و واحدهای با متراژ بالا نیز خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ