کد خبر: ۷۲۰۰۵
۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

سقف درآمدزایی از انتشار اوراق مشارکت اعلام شد
توسط کمیسیون تلفیق:

سقف درآمدزایی از انتشار اوراق مشارکت اعلام شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از تعیین تکلیف موضوع انتشار اوراق مشارکت از سوی دولت،شهرداری ها و شرکت ها وابسته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اصغر یوسف نژاد درخصوص نشست دیروز کمیسیون تلفیق مجلس به خانه ملت گفت: این کمیسیون بعد از بررسی بندهای درآمدی،اجازه داد با رعایت قوانین شرکت های دولتی و وابسته به وزارتخانه ها،سازمان های دولتی،دانشگاه ها،موسسات آموزش عالی، موسسات پژوهشی و پارک های علمی و فناوری تا سقف 7 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی منتشر کنند.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه دولت تا مبلغ 26 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر و منابع حاصل را به جدولی که درباره این قانون است واریز خواهد کرد.اوراق فروش نرفته طرح های مربوط به موارد مذکور در سقف مطالبات معوق طرح با تائید رئیس دستگاه اجرایی، ذی حساب ذی ربط و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه اجازه داد شهرداری ها و سازمان های وابسته به آن ها با تائید وزارت کشور تا سقف 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری ها منتشر کنند که اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تائید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری به طلبکاران طرح باشد.

یوسف نژاد گفت: اجازه واگذاری اسناد خزانه نیز با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا 3 سال، ساده و تا سقف 15 هزار میلیارد ریال داده شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ