کد خبر: ۷۲۰۱۱
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

علت عدم عرضه بلوک ۱۵.۸درصدی ایران‌ خودرو

علت عدم عرضه بلوک ۱۵.۸درصدی ایران‌ خودرو

ایران‌خودرو حدود یک ماه پیش آگهی از عرضه بلوک 15.8 درصدی سهام توسط سرمایه‌گذاری سمند خبر داده بود اما تا به امروز این بلوک در بورس عرضه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، طبق آگهی منتشره در آذر سال جاری، اعلام شد سهام 15.8 درصدی ایران خودرو توسط سرمایه‌گذاری سمند به‌صورت مزایده واگذار خواهد شد و قرار بود ظرف حداقل 10 روز پس از انتشار آگهی موردنظر، این سهام در بورس عرضه شود.

با این حال و با وجود گذشت حدود یک ماه از انتشار آگهی موردنظر، هنوز این سهام عرضه نشده و بورس نیز تاریخ دقیقی را برای آن اعلام نکرده است.

کامیار عطایی معاون اقتصادی "خودرو" ، 20 آذر با ارسال نامه ای به سازمان بورس اعلام کرد سرمایه گذاری سمند در نظر دارد اصالتا" و به وکالت از شرکت نگار نصر، 15.85 درصد سهام ایران خودرو را در بورس عرضه کند.

هرچند به‌صورت غیررسمی اعلام شد 10 دی‌ماه، سهام این شرکت عرضه می‌شود اما این اتفاق رخ نداد و موعدی رسمی نیز برای عرضه سهام موردنظر اعلام نشد. این در شرایطی است که پس از انتشار آگهی موردنظر، سهام ایران‌خودرو در بورس رشد کرد اما پس از مدتی دوباره نزولی شد و به قیمت‌های قبل بازگشت.

بر این اساس،گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی برگزار نشدن مزایده موردنظر، پیدا نشدن خریدار واجد شرایط است و از همین رو ایران‌ خودرویی‌ها فعلا دست نگه داشته‌اند تا مشتری شایسته برای این سهام پیدا شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ