کد خبر: ۷۲۰۱۳
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

آخرین آمار تولید و صادرات + مشکل مهم شرکت بورسی وابسته به آستان

آخرین آمار تولید و صادرات + مشکل مهم شرکت بورسی وابسته به آستان

مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران ، آخرین آمار تولید و صادرات محصولات و مهمترین مشکل این شرکت ۱۷۲ میلیارد تومانی وابسته به آستان قدس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اصغر حمیدی فر درباره آخرین شرایط کمباین‌سازی ایران که با سرمایه بیش از 172 میلیارد تومانی و قیمت سهام 87 تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد و آستان قدس مالک 72 درصدی آن است، به ایرنا گفت: در سال جاری بیش از 410 هزار دلار انواع محصولات کمباین و بیلر جهان صادر شده که شامل 12 ، 30 و 12 بیلر به سودان، ازبکستان و تاجیکستان و سه کمباین به قزاقستان است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری عراق و سوریه به فهرست 15 کشور صادراتی اضافه شده اند افزود: درحالی تاکنون 700 دستگاه کمباین به ارزش 95.4 میلیارد تومان شرکت تولید شده که پیش بینی می شود تا پایان سال به هزار دستگاه برسد. در این میان طی 9 ماه سال گذشته 411 دستگاه کمباین و هر ماه 30 دستگاه کمباین تولید می شد اما در سال جاری ماهانه 70 دستگاه تولید می شود.

به گفته این مقام مسئول، 15 هزار 800 کمباین در نقاط مختلف کشور در اختیار کشاورزان قرار دارد که 13 هزار و 800 دستگاه معادل 80 درصد کمباین ها ساخت کمباین‌سازی ایران است. بیش از 7 هزار دستگاه کمباین فرسوده وجود دارد و جایگزینی این تعداد برای جلوگیری از هدر رفت محصول یکی از مباحت مورد تاکید دولت یازدهم و همچنین از بندهای برنامه پنجم توسعه است که به صورت کلی عملیاتی نشده است.

حمیدی فر ادامه داد: طبق تحقیقات، کمباین های فرسوده سالانه بیش از 880 هزار تن ریزش و هدر رفت جو و گندم دارند که با احتساب قیمت 144 میلیون تومانی هر کمباین، سالانه به اندازه 7 هزار و 900 دستگاه کمباین، هدر رفت محصولات گندم و جو در نتیجه فعالیت کمباین های فرسوده است.

وی با بیان اینکه، واردات کمباین های دست دوم از مهمترین مشکلات شرکت است که با پیگیری ها ، متوقف شده اما هنوز به صفر نرسیده ، شرایط فعلی شرکت را ایده آل ارزیابی کرد و گفت: سال 94 به دلایل کمبود سفارش، 250 نفر از نیروی انسانی بازخرید شدند اما در سال گذشته 155 نفر دعوت به کار مجدد شدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ