کد خبر: ۷۲۰۱۶
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

توسعه سریع بنادر به زمان و جذب منابع مالی نیاز دارد
مدیرعامل تایدواتر:

توسعه سریع بنادر به زمان و جذب منابع مالی نیاز دارد

مدیرعامل تایدواتر گفت: توسعه سریع بنادر با امکانات موجود در زمان کوتاه میسر نبوده و به زمان بیشتر و جذب منابع مالی نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی اعتصام با اشاره به اینکه تایدواتر در بنادر امام خمینی،امیرآباد و عسلویه حضور دارد به تسنیم گفت: به خاطر محدودیت‌های مالی، توسعه سریع بنادر به صورت همه جانبه با امکانات موجود در زمان کوتاه میسر نیست و به زمان بیشتری نیاز داریم و برای کاهش زمان ، نیازمند جذب منابع مالی هستیم.

وی افزود: کلاس بنادر ایران به نسبت خیلی از بنادر دنیا پایین‌تر است، در حال حاضر بندر مکانیزه نداریم در حالی که در بنادر بزرگ دنیا بخش عمده‌ای از کار به صورت مکانیزه انجام می‌شود و اپراتور نقش بسیار کمی در اداره بندر دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون اراده‌ای برای مکانیزه کردن بنادر وجود نداشته، تصریح کرد: سیستم تخلیه و بارگیری مواد معدنی،سنتی است و با گراپ انجام می‌شود در صورتی که در خیلی بنادر اکثرا مکانیزه انجام می‌شود.اگر بتوانیم برندهای معتبر بین‌المللی را با خود همراه کنیم در حدی که بتوانیم از دانش، تجهیزات، امکانات، تجربه‌ها و سرمایه به صورت مسئله اصلی استفاده کنیم قطعا در توسعه بنادر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اعتصام با اعلام اینکه می‌توانیم به کشورهای منطقه در اداره بنادر کمک کنیم،ادامه داد: یکی از اولویت‌های کنونی توسعه زیرساخت‌های ترانزیت است چون در حد نیاز اقتصاد و جابجایی داخلی از جمله کانتینر، فله، کارگو، کالای اساسی و... مشکل خاصی نداریم و ظرفیت مناسبی را در این زمینه داریم.در بندر امام خمینی حدود 22 میلیون کالا تخلیه و بارگیری انجام می‌شود و هر روز هم تجهیزات جدید  و به روزی وارد این بندر می‌شود،در بندر شهید رجایی نیز 2.8 میلیون TEU کانتینر بار آمده و تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: ایران موقعیت استراتژیک و ترانزیتی ویژه دارد که نباید آنرا از دست بدهد، بهترین کریدورهای بین‌المللی از خاک ایران عبور می‌کند اما متاسفانه از این فرصت‌های خدادای استفاده نکرده ایم. برای استفاده از این نعمت باید برنامه‌ریزی کنیم و یکی از شرایط حضور شرکت‌های خارجی برند است که می‌توانند بار، خطوط کشتیرانی و صاحبان بار را بیاورند.

مدیرعامل تاید واتر پیش‌تر از همکاری با شرکت مشترک چینی -کره‌ای برای خارج‌سازی شناورهای مغروق خور موسی خبر داده و گفته بود: این شرکت کار عملیاتی خارج‌سازی 7 فروند از شناورهای مغروق را شروع کرده و امیدواریم این برنامه در بازه 21 ماهه قرارداد اجرا شود. این شناورها در محدوده دریایی بندر امام خمینی و تعدادی نیز داخل خور موسی و خارج از آن قرار دارند.

اعتصام با اشاره به آغاز عملیات خارج‌سازی دو فروند شناور از 17 شهریور سال جاری گفت:‌ این کار در روند ایمن‌سازی،‌ سرعت کشتی‌ها در بندر امام خمینی موثر خواهد بود،‌ چراکه در حال حاضر کشتی‌ها مجبورند مسیر زیگ‌زاگ مانندی را طی کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ