کد خبر: ۷۲۰۲۸
۱۳:۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

واگذاری بلوکی ۳ شرکت بیمه‌ حاضر در بورس بزودی نهایی می شود
مشاور سازمان خصوصی سازی:

واگذاری بلوکی ۳ شرکت بیمه‌ حاضر در بورس بزودی نهایی می شود

مشاور سازمان خصوصی سازی با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر تعیین سهام باقیمانده در 3 شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا گفت: قیمت پایه برای واگذاری در بورس بزودی تعیین می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سبحانی درباره زمان واگذاری سهم باقیمانده دولت در 3 شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا به ایبِنا گفت: با توجه به بورسی بودن هر 3 شرکت، تعیین قیمت پایه هر سهم زمان بر نیست و تلاش می کنیم از طریق بورس انجام شود.

وی افزود: هیات دولت به تازگی مصوب کرده تمامی سهام باقیمانده متعلق به دولت در این 3 شرکت بیمه به عنوان سهام مشمول واگذاری تعیین شود تا پس از آن، توسط سازمان خصوصی‌سازی و از طریق بورس واگذار شود.با توجه به مصوبه دولت، تلاش می شود در اسرع وقت در هیات واگذاری این مصوبه مطرح و گام های اجرایی آن برداشته شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: درآمد پیش بینی شده از محل فروش سهام شرکت های دولتی نسبت به سال جاری نه تنها افزایش نداشته بلکه به مراتب کمتر سال ۹۵ است. سال گذشته سازمان خصوصی سازی در بودجه، متعهد به درآمد ۱۶.۵ هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری ها شده بود که نزدیک به ۱۰۰ درصد این پیش بینی ها تحقق یافت.

سبحانی با اشاره به اینکه تکالیف بودجه ای تنها مربوط به واگذاری های انجام شده در همان سال نیست،ادامه داد: از آنجا که اقساط شرکت ها و سهام واگذار شده طی چند سال از خریدار وصول می شود، بخشی از این ارقام مربوط به وصول مطالبات دولت در سال های گذشته است.اغلب شرکت های سودده دولتی در سال های گذشته واگذار شده اند و شرکت هایی که در فهرست واگذاری ها باقی مانده اند، اغلب شرکت های زیانده هستند یا خریداران چندانی ندارند و به همین دلیل سهم خصوصی سازی از تامین بودجه دولت نسبت به یک دهه گذشته کمتر شده است.

وی میزان واگذاری انجام شده در ۹ ماه سال جاری را 303.5 میلیارد تومان سهم و اموال دولتی برآورد کرد و گفت: از این میزان ۱۰.۲ میلیارد تومان از طریق بورس و 293.3 میلیارد تومان از طریق مزایده واگذار شده اند.همچنین 290.4 میلیارد تومان به‌ صورت بلوکی و ۱۳.۱ میلیارد تومان به صورت ترجیحی به بخش خصوصی واگذار شده اند. 293 میلیاردتومان نیز متعلق به گروه یک واگذاری‌ها و ۱۰.۵ میلیارد تومان متعلق به گروه ۲ واگذاری‌ها بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ