کد خبر: ۷۲۰۳۰
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

برنامه تازه بانک مرکزی برای پایش عملکرد بانک‌ها

برنامه تازه بانک مرکزی برای پایش عملکرد بانک‌ها

مدیر گروه پژوهشی بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی از طرح ۳ بندی بانک مرکزی برای پایش مستمر عملکرد بانک‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ستاد خبری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، مهرداد سپه وند از طرح جدید پژوهشکده پولی و بانکی برای پایش مستمر عملکرد بانک ها در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: در این طرح اطلاعات عملکرد تمام بانک‌ها در حوزه هزینه کرد فناوری اطلاعات، راهبری و حکمرانی فناوری اطلاعات و همچنین خدمات ارایه شده در این حوزه جمع آوری می شود.

وی در توضیح طرح پایش عملکرد بانک‌ها در حوزه فناوری اطلاعات گفت: براساس اطلاعات دریافتی از بانک ها مشخص می شود چه بخشی از درآمد را در حوزه اطلاعات هزینه و سرمایه گذاری کرده اند.همچنین نحوه مدیریت و راهبری بانک‌ها در حوزه فناوری و سطحی آنها بلوغ مشخص می شود.

سپه وند افزود: در این طرح بنا داریم اطلاعات جمع آوری شده را برای مبناگذاری،تحلیل و بررسی مقایسه ای در اختیار بانک‌هایی که در طرح مشارکت دارند قرار دهیم تا بتوانند وضعیت را با گروه همتایان مقایسه کنند.هدف دیگر طرح ارایه گزارش جامع و مستمری از تحولات بانک ها در مدیریت و خدمات رسانی در حوزه  فناوری اطلاعات است که هرساله در همایش بانکداری الکترونیک ارائه خواهد شد.

بنابراین گزارش، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی 2 و 3 بهمن سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ