کد خبر: ۷۳۳۵۸
۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

ولایتی: دانشگاه آزاد ایران در سوریه شعبه می زند

ولایتی: دانشگاه آزاد ایران در سوریه شعبه می زند

رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: رییس جمهور سوریه دستور تأسیس دانشگاه آزاد در تمامی شهرهای این کشور را صاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دانشگاه آزاد، مراسم تکریم حسین ابراهیمی و معارفه علیرضا شیخ عطار سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد دیروز با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد و فرهاد رهبر رئیس این دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

ولایتی در این مراسم با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد در مدت ۳ سال به ۱۰ هزار دانشجو افزایش یافته، اظهار داشت: این افزایش و رشد بیانگر ظرفیت خوب این دانشگاه و درخواست های فراوان برای پذیرش است.مدیریت فعلی این دانشگاه عقیده دارد که ایران به دلیل ظرفیت های عظیم تاریخی و فرهنگی، در همه حوزه ها توان و شرایط منطقه ای و جهانی شدن را دارد.

وی به اذعان و اعتراف کشورهای دوست و دشمن ایران درخصوص اینکه قدرتی متنفذتر، معتدل تر، بزرگ تر و اثرگذارتر از ایران در منطقه وجود ندارد،تصریح کرد: این امر نتیجه هدایت های امام و درایت مقام معظم رهبری در حوزه دفاع از تمامیت ارضی است که منجر به اقتدار همه جانبه ایران شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ایران هیچگونه چشمداشتی از کمک به کشورهای اسلامی، منطقه و همسایه ندارد، افزود: اگر ما به اینگونه کشورها با اعتقاد راسخ کمک می کنیم، به این دلیل است که امنیت کشورهای منطقه را امنیت ایران می دانیم.قدرت فرهنگ ایران سبب نشر و گسترش اسلام در شرق ایران و چین شده به نوعی که در این کشور مسجدی است که وقت و زمان نمازهای پنج گانه را به زبان فارسی و به خط نستعلیق در جلوی در مسجد نوشته اند.

ولایتی با اشاره به دیدار با شیخ حمودی رئیس جدید مجلس انقلاب عراق در هفته گذشته گفت: رئیس مجلس انقلاب عراق در این جلسه تمایل را نسبت به تأسیس دانشگاه آزاد در تمامی شهرهای عراق اعلام کرد و ما براساس تفاهم نامه ای که از قبل با حکیم به امضا رسانده بودیم، در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، بصره و اربیل شعبه دانشگاه آزاد را تأسیس خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمادگی را برای تبدیل واحد لبنان به یک واحد جامع در دیدار با حسن نصرالله مطرح کردیم، گفت: ایشان نیز آمادگی را برای گرفتن مجوز از وزارت علوم لبنان اعلام کرد.همچنین در نامه ای به جناب بشار اسد آمادگی دانشگاه آزاد برای تأسیس شعبه را اعلام کردم و ایشان نیز دستور تأسیس در تمام شهرهای سوریه را صادر کردند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه شعبات دانشگاه آزاد در کشورهای مختلف موفق عمل کرده، گفت: دانشگاه های مختلف کشورهای غربی اقتدار روزافزون ایران را مشاهده می کنند و به دنبال یادگیری زبان و ادبیات فارسی و همچنین فرهنگ شیعه و اسلام هستند.کشورهای غربی از تبادل استادان زبان فارسی به منظور گذراندن دوره های تکمیلی و آموزش زبان و ادبیات فارسی به دانشجویان استقبال می کنند.

ولایتی با بیان اینکه زبان فارسی در حال حاضر با زبان فارسی دوران قاجار تفاوت دارد و کامل تر شده، گفت: هیچ زبانی به اندازه زبان فارسی به روز نیست و بیشتر کتاب هایی که هنوز به مرحله چاپ کاغذی نرسیده، به زبان های انگلیسی و فارسی ترجمه می شود که حکایت از پیشرفت زبان فارسی دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ