کد خبر: ۷۷۸۴۱
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۲/۴

توقف یا تضعیف معاملات آتی سکه برای هیچ کس سودی ندارد
کارشناس اقتصادی :

توقف یا تضعیف معاملات آتی سکه برای هیچ کس سودی ندارد

کارشناس سرمایه‌گذاری و مالی با اشاره به تجربه موفق قراردادهای آتی طلا در دنیا گفت: توقف یا تضعیف معاملات آتی سکه سودی برای هیچ کس نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،پیمان مولوی در خصوص تجربه ابزارهای معاملات آتی در دنیا به مهر گفت: در سراسر جهان، چندین دهه تجربه معاملات آتی در بورس نیویورک، لندن، شانگهای و فرانکفورت وجود دارد که روند پیشرفت این بازارها، آنقدر سریع بوده که امروز به عنوان یک ابزار بسیار پرکاربرد اما عادی مورد استفاده قرار می گیرند و اکنون بر پایه کالاهای مختلفی معامله می شود.

وی افزود: تجربه معاملات آتی طلا در کشورهای مختلف موفق بوده و هم اکنون سرمایه گذاران زیادی از این ابزار استفاده می کنند، بر این اساس اگر این ابزار معاملاتی دارای ضعف می بود، کشورها و سرمایه گذاران استفاده از آن را ادامه نمی‌دادند. مانند اتفاقی که در خصوص وامهای مسکن در آمریکا رخ داد و از زمان بحران سال ۲۰۰۸ به بعد به ندرت از آنها استفاده می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به ریسک و سودآوری در این بازار گفت: باید توجه داشت که هرگاه اطمینان به بازار وجود داشته باشد و تحلیل‌ها به درستی انجام شود، می‌تواند سودآوری زیادی در بر داشته باشد. به طوری که سرمایه‌گذار با دید و پیش‌بینی خود می‌تواند از این بازار استفاده کند، چون داده‌های بسیاری در اختیار دارد و با استفاده از آنها آینده بازار را پیش‌بینی و در آن معامله می‌کند.

مولوی درخصوص طرح موضوعاتی مبنی بر جایگزینی معاملات آتی با طرح پیش فروش سکه گفت: نمی دانم که این شایعات بر چه اساس و منطقی مطرح شده و مشکل در کجاست اما در یک کلام باید گفت با مروری کوتاه بر تجربه دیگر کشورها و همچنین اثرات و جذب نقدینگی مناسب بازار آتی سکه در ایران می توان به این نتیجه رسید که توقف یا تضعیف بازار آتی سکه، سودی برای هیچ کس نخواهد داشت.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ