کد خبر: ۷۹۱۸۷
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۲/۱۸

نظر عبده تبریزی درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی و بهترین اقدام بورس در شرایط فعلی

نظر عبده تبریزی درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی و بهترین اقدام بورس در شرایط فعلی

عضو شورای عالی بورس با اعلام اینکه تحریم ها اجازه اجرای سیاست دلار تک نرخی را نمی دهد،گفت: باید اعتماد مردم به بورس افزایش یابد و مراقب ورود سهام شرکت مسئله دار و رفتار غیرحرفه ای برخی کارگزاران بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبده تبریزی با اشاره به برخی احتمالات در خصوص خروج آمریکا از برجام و اثرگذاری حرکت های ایذایی بر بازارها به سنا گفت: در این شرایط عدم اطمینان ، بازار سرمایه فرصت دارد به عنوان محلی مطمئن ، اقدام به معرفی ظرفیت ها و توسعه اعتماد کرده و از حرکات منتهی به سلب اعتماد پرهیز کند.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم اعتماد مردم به بازار سرمایه و بورس معتبر که فارغ از مشکلات سیستم بانکی است، افزایش یابد و مراقب ورود سهام شرکت مسئله دار و رفتار غیرحرفه ای برخی کارگزاران معدود بود.

این عضو شورای عالی بورس و مشاور وزیر راه با بیان اینکه دولت طبعا علاقه مند به حفظ برجام است ، ادامه داد: به دلیل سیاسی بودن موضوع هسته ایی ، اطلاعی از تصمیم و واکنش دولت یا وزارت امور خارجه ندارم اما به طور کلی خروج آمریکا از توافق به این معنا نیست که برجام کلا" به هم می خورد.

عبده تبریزی ادامه داد: اینکه آیا دولت برجام را با اروپایی ها به تنهایی ادامه می دهد یا خیر، نیاز به بررسی دارد. در این میان چشم انداز این مساله کاملا مشخص نیست و ممکن است آمریکایی ها باز در برجام بمانند.

وی درباره تک نرخی شدن دلار هم گفت: تحریم ها و محدودیت های بین المللی، اجازه اجرای سیاست ارز تک نرخی را در شرایط فعلی کشور نمی دهد و به نظر می رسد دولت باید سعی در اصلاح آن داشته باشد . 

عبده تبریزی یکی از دلایل اعمال سیاست‌های فعلی ارزی را جلوگیری از خروج سرمایه دانست و گفت: نباید بگوییم هرچه تک نرخی نیست، قاچاق است. در عوض باید با تعریف بازاری دوم، زمینه ساماندهی بازار ارز فراهم شود. همان گونه که قبلا هم چنین بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ