کد خبر: ۸۴۴۲۸
۰:۰ - ۱۳۹۷/۳/۳۰

اکثر شرکت‌های فرانسوی قادر به ادامه حضور در ایران نیستند
وزیر اقتصاد فرانسه:

اکثر شرکت‌های فرانسوی قادر به ادامه حضور در ایران نیستند

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد: اکثر شرکت‌های فرانسوی به علت نبود نهاد مالی مستقل اروپایی ، نمی‌توانند در ایران بمانند و قادر به تداوم فعالیت‌ باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برونو لومیر در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: اکثر شرکت‌های فرانسوی به علت نبود نهاد مالی مستقل اروپایی ، نمی‌توانند در ایران بمانند و قادر به تداوم فعالیت‌ باشند.

وی ادامه داد: شرکای تجاری فرانسوی ایران به دلیل نبود بانک ها و موسسات مالی مستقل، نمی توانند در ازای انتقال تجهیزات و مواد اولیه قادر به جابجایی پول باشند. به همین دلیل به رغم تمایل ادامه حضور در ایران ، نگران اثر منفی بازگشت تحریم های آمریکا  ( از مرداد) بوده و نمی‌توانند در ایران بمانند.

به گفته وی ، الویت فرانسه تاسیس نهادهای مستقل مالی اروپایی است که امکان ایجاد کانال‌های مالی بین شرکت‌های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و هر کشور دیگری در سراسر دنیا را می‌دهد، زیرا وظیفه اروپایی‌هاست که آزادانه و مستقل انتخاب کنند که می‌خواهند با چه کسی تجارت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، 28 عضو اتحادیه اروپا ، تدابیری تحت عنوان قوانین مسدود‌ساز، برای مقابله با اقدام آمریکا در پیش گرفته‌اند تا بتوانند به همکاری اقتصادی با ایران ادامه دهند با این وجود، اغلب کارشناسان این ساز و کار را بیشتر نمادین دانسته و معتقدند از آنجا که تحریم‌های ثانویه موجب می‌شود شرکت‌ها بین بازار ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند، نهایتا این ساز و کار نمی‌تواند آن‌ها را به ادامه حضور در ایران ترغیب کند.

انتهای‌پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ