کد خبر: ۸۴۴۳۸
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۳/۲۹

بورس بالاترین حمایتها را چشید و باز هم پر کشید/ وزنه فوق سنگین یک شرکت
برای اولین بار در ۵۰ ساله:

بورس بالاترین حمایتها را چشید و باز هم پر کشید/ وزنه فوق سنگین یک شرکت

در روزی که بورس شاهد بالاترین و بی سابقه ترین حمایت دولت و نظام در عمر ۵۰ ساله بود شاخص برای چهارمین روز متوالی رکورد زد و با افزایش ۱۰ هزار و ۲۴۴ واحدی و ارزش روز ۴۱۸ هزار میلیارد تومانی روبرو شد و بازهم پر کشید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز هم روند صعودی قیمت سهام و پر کشیدن همه متغیرهای اصلی بورس با وجود نوسان منفی در ساعت اولیه تکرار شد و با خبر داغ سخنگوی دولت مبنی بر تایید کوچ نقدینگی به بازار سهام و حمایت جلسه امروز شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه از بازار سرمایه به اوج رسید.

بعد از تمام معاملات هم معاون اول رئیس جمهور از حمایت بی سابقه بورس توسط سه قوه خبر داد و گفت: دولت برای اطمینان مردم از بازارسرمایه حمایت و هیچ محدودیتی برای عرضه سهام ایجاد نمی کند.

براساس این گزارش، درحالی برخی کارشناسان به رشد یک نفس و بی سابقه شاخص و تشکیل حباب هشدار و خواهان پرهیز از رفتار هیجانی شده اند که از قرار معلوم حمایت از بورس و بازار سهام برای نخستین بار در عمر 50 ساله در اولویت سه قوه قرار گرفته تا با وجود برخی تجارب تلخ ، اطمینان مردم و سرمایه گذاران به این بازار پر ریسک افزایش یابد و نقدینگی ها از بازارهای ارز و طلا به این سو کوچ کند.

این عزم دولت و نظام به همراه تاکید بر تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و رشد قیمت های جهانی ، مزید بر علت شده و در کنار دلایلی چون ارزنده بودن قیمت سهام اکثر شرکت ها، درجا زدن طولانی قیمت ها، بهبود سود آوری شرکت های ارز آور ، در پیش رو بودن فصل داغ مجامع در تیرماه و... قرار گرفته تا فعلا" کسی و موضوعی مانع از تداوم سیر صعودی بی سابقه شاخص نشود.

به این ترتیب ، امروز هم دماسنج بازار سهام با پرش 1970 واحدی به 106 هزار و 504 واحد رسید تا طعم عبور از خط مقاومت تاریخی 100 هزار واحدی عادی شود و طی 4 روز کاری بالغ بر 10 هزار و 244 واحد به ارقام اضافه کند که در عمر 28 ساله شاخص، چنین روندی بی نظیر است.

در این رشد شرکت ملی مس نقش بسزایی داشت و نماد آن بعد از توقف هفته پیش به دلیل افزایش 28 درصدی سود سال مالی اسفند 96 ( از 385 به 492 ریال ) و ناشی از افزایش نرخ جهانی مس و افزایش نرخ ارز در سه ماه سال گذشته، باز شد و طی آن رشد 19.9 درصدی قیمت سهم منجر شد تا مانند وزنه بردار فوق سنگین ، 895 واحد را بالای سر ببرد.

شرکت های فولاد مبارکه ، تاپیکو، پارسان ، چادرملو، گل گهر، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری غدیری و پالایشگاه بندرعباس هم با نقش مثبت 211 تا 60 واحدی زمینه ساز روز خوش دیگری برای شاخص شدند. اما شرکت هایی چون ایران خودرو ، سایپا، مخابرات، پالایشگاه های تبریز، اصفهان و تهران ، پارس خودرو و... با کاهش قیمت، منجر به اثر منفی بر شاخص شدند.

 با این رویداد، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورس برای اولین بار از 418 هزار تومان عبور کرد. حجم معاملات هم با داد و ستد بیش از 2 میلیارد سهم به ارزش 528 میلیارد تومان همراه شد.

اما بازارهای ارز و سکه هم هرچند از تب و تاب روزهای گذشته فاصله گرفته اند ولی همچنان به رشد قیمت ها ادامه می دهند . به طوریکه هر گرم طلای 18 عیار به 215 هزار تومان رسید و سکه تمام با افزایش 15 هزار و 500 تومانی به دو میلیون و 51پ27 هزار تومان رسید.

در مقابل سکه طرح قدیم ، نیم و ربع سکه با افت 10 هزار تومانی به دو میلیون و 385 هزار ، یک میلیون و 225 هزار و 686 هزار تومان رسیدند.

در بازار ارز هم تمام ارزها شاهد افزایش قیمت بودند و در حالی دلار زیرزمینی همچنان در ارقام بیش از 7 هزار تومان و بالاتر معامله می شود که یورو ، پوند ، دلار کانادا و استرالیا و فرانک سوئیس با رشد 90 تا 10 تومانی به ترتیب به 8370 ، 9450 ، 5430 ، 5310 و 7250 تومان بالغ شدند.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ