کد خبر: ۸۴۴۴۶
۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۳/۳۰

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد/ علت

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد/ علت

آمریکا با اتهام شورای حقوق بشر سازمان ملل به ریاکاری، بی اعتنایی به نقض حقوق بشر در برخی کشورها از جمله ایران و اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسرائیل ، از این نهاد خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد عصر دیروز از تصمیم ترامپ برای خروج رسمی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خبر دادند که با استقبال نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و ابراز تاسف دبیر کل سازمان ملل روبرو شد.

آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل را که 47 عضو  دارد، به ریاکاری، بی اعتنایی به نقض حقوق بشر در برخی کشورها از جمله ایران و اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسرائیل متهم و هیلی و پامپئو اعلام کردند این شورا نیازمند تغییر واقعی بوده و در تحقق اهداف شکست خورد.

براساس این گزارش، شورای حقوق بشر سازمان ملل هر سال سه بار تشکیل جلسه می‌دهد و نشست کنونی تا ٢٣ ژوئن ادامه خواهد داشت و قرار است ١٩ ژوئن، وضعیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مورد بررسی قرار گیرد. طبق مصوبات قبلی، شورای حقوق بشر ملزم است در تمامی نشست های خود اختلاف اسرائیل و فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد.

نیکی هیلی با اشاره به اعتراضات سال گذشته ایران گفت: در ماه دسامبر و ژانویه که حکومت ایران صدها شهروند را صرفا به خاطر بیان نظراتشان کشت و دستگیر کرد، این شورا واکنشی از خود نشان نداد. وقتی شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی تواند به نقض شدید (حقوق بشر) در ونزوئلا و ایران رسیدگی کند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می دهد.

هیلی همچنین رونوشتی از پیش‌نویس یک قطعنامه مجمع عمومی را به نمایندگان کشورها ارائه داده بود که خواستار خارج کردن بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین از دستور کار نشست‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل بود.

این قطعنامه با مخالفت دولت‌های اروپایی و فعالان حقوق بشر روبرو شد و آنها عنوان کردند که موافقت با تلاش آمریکا لطمه‌ای دائمی بر پیکر شورای حقوق بشر سازمان ملل وارد کرده و تلاش‌ها برای افشا کردن موارد نقض حقوق بشر در سایر نقاط دنیا را تضعیف خواهد کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 2007 با رأی مثبت به بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی را به یک موضوع دائمی در دستور کار این شورا تبدیل کرد. آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کردند تا این بند را از دستور کار خارج کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ