کد خبر: ۸۴۴۴۸
۹:۸ - ۱۳۹۷/۳/۳۰

عوامل رشد تاریخی شاخص از نگاه رییس سازمان بورس/ توصیه به سهامداران

عوامل رشد تاریخی شاخص از نگاه رییس سازمان بورس/ توصیه به سهامداران

رییس سازمان بورس ضمن تشریح عوامل رشد بازار سرمایه طی روزهای اخیر،اقدامات لازم برای کاهش ریسک های سرمایه گذاری در بورس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی در برنامه خبری شبکه یک سیما، چشم انداز بورس را ترسیم کرد و با اشاره به دلایل رشد تاریخی چند روز گذشته بازار سرمایه گفت: افزایش سودآوری شرکت ها، انتقال نقدینگی از سایر بازار ها به بورس و پایداری، تنوع و شفافیت، عوامل ورود منابع جدید به بازار سرمایه است.چشم انداز سودآوری بالای صنایع از دلایل مهم اقبال جامعه به این بخش مهم اقتصادی است،همواره در بازار سرمایه با تحلیل های صحیح می توان سود مناسبی شناسایی کرد.

وی به اقدامات لازم برای کاهش ریسک های سرمایه گذاری در شرایط صعودی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: نخستین اصل سرمایه گذاری تشکیل سبدی از سهام است. با تشکیل سبد سهام تعادل لازم در هنگام کاهش و افزایش قیمت سهام ایجاد و ریسک سرمایه گذاری به میزان قابل توجهی کنترل می شود.

این مقام مسئول با تاکید به سرمایه گذاران مبنی بر استخراج اطلاعات تنها از سامانه های مرجع و قانونی مانند کدال افزود: ضروری است سرمایه گذاران و علاقه مندان به بازار سرمایه از مشاوران متخصص، کارگزاران، شرکت های مشاوره و کارشناسان خبره برای خرید سهام مشورت و راهنمایی بگیرند و به شایعات و سیگنال های سودجویان توجه نکنند.

محمدی تعیین بازه زمانی سرمایه گذاری را از دیگر اصول ورود به بازار سرمایه دانست و‌ گفت: نوسان قیمت سهام، ذات بازار سرمایه است و هنگام کاهش قیمت ها باید از رفتار های هیجانی پرهیز کرد و با نگاه بلند مدت به افق بازار سرمایه به آن وارد شد. افراد می توانند بخشی از دارایی ها را در اوراق با درآمد ثابت و بازار بدهی سرمایه گذاری کنند،واحدهای صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز گزینه های مناسب و کم ریسکی برای سرمایه گذاران غیر حرفه ای است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ