کد خبر: ۸۶۰۲۱
۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۴/۱۶

وزارت صنعت : واردات 100 هزار با تخلف صحت ندارد

وزارت صنعت : واردات 100 هزار با تخلف صحت ندارد

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس اعلام کرد بیش از 100 هزار خودرو با تخلف وارد شده اما وزارت صنعت این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، امیر خجسته با بیان اینکه بیش ازممنوعیت ثبت سفارش خودرو 5 خانواده، خودروهای لوکس وارد کرده بودند که پس از اعلام ممنوعیت 6 ماهه ثبت سفارش خودرو آنها را فروختند، گفت: پس از اعلام ممنوعیت ثبت سفارش خودرو از 13 تا 21 دی سال 95، سی و چهار هزار خودرو در سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت هر شب از ساعت 2 تا 4 بامداد ثبت شد که اسناد آن موجود است.از این تعداد وارداتِ 6481 خودرو قطعی شده است.

وی افزود: اینکه می گویند سامانه ثبت سفارش در آن مدت هک شده است چنین چیزی نیست بلکه ورود به این سامانه غیر قانونی است و ورود این خودروها نیز قاچاق محسوب می شود.تحقیق و تفحص را با امضای 50 نماینده از گمرکات آغاز کردیم و مشخص شد که گمرک از ورود این خودروها در عین ممنوعیت واردات اطلاع داشته است.

در این رابطه علی حسینی رییس مرکز حراست وزارت صنعت گفت: تعداد تخلف در واردات خودرو، تنها 6481 مورد بوده که مرکز حراست وزارتخانه در بهمن 96 آن را شناسایی و به گمرگ، سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی اعلام کرد.

وی افزود: گزارش وزارت صنعت باعث شد تا 4581 خودرو از گمرگ خارج نشود ولی 1900 خودرو قبل از شناسایی از گمرگ خارج شده است که وارد کنندگان متخلف خودروهای باقی مانده به دستگاه های امنیتی و تعزیرات اعلام شدند.حراست وزارت صنعت برای شفاف سازی در 30 بهمن 96 و 5 تیر 97 در اطلاعیه های جداگانه این مهم را به مردم اطلاع رسانی کرده بود. مدیون مردم می هستیم و این تخلفات را پیگیری تا به نتیجه برسیم پیگیری می کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ