کد خبر: ۸۷۰۱۸
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۴/۱۶

پیشنهادی برای کاهش دلار آزاد تا ۶۰۰۰ تومان
رئیس مرکز تجارت جهانی اعلام کرد:

پیشنهادی برای کاهش دلار آزاد تا ۶۰۰۰ تومان

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: می توان دلار را طی ۶ ماه الی یکسال از قیمت کنونی به ۶۰۰۰ تومان کاهش داد . به شرطی که دولت خواستار اجرای طرح کاهش ضربتی دلار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور گفت: همه مردم اعم از عام و خاص بخوبی میدانند این روزها اقتصاد ایران بیش از هر زمان دیگری دچار مشکل شده و تا بحران پیش رفته که برای دفع بحران و رفع خطر باید اقدامات دقیق، عاجل و اساسی صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به آمادگی روحانی به تغییر و تحول اساسی در کابینه و تیم اقتصادی دولت و بهبود شرایط اقتصادی، مردم و فعالان برای  آغاز تحولات مثبت در هیأت دولت و بازار پول و ارز لحظه شماری می کنند ولی پس از گذشت حدود 10 روز نه تنها هنوز هیچ یک از اعضاء تیم اقتصادی دولت برکنار نشدند بلکه طی هفتۀ گذشته، طبق توصیه برخی از همین اعضاء تیم اقتصادی، یکی دو نفر با حکم روحانی به سمت های جدیدی منصوب شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی از مدیران نالایق، خائن و منفعت طلب بدتر از اخلاگران اقتصادی و برهم زنندگان نظام پولی و ارزی در بدنۀ دولت حضور دارند که با عملکردهای غلط و نادرست و یا بعضاً به لحاظ دوست بازی ها و منفعت طلبی ها، اقتصاد را نابود و به قهقرا می کشانند. اشخاصی را که طی سال های گذشته بعضاً تحت عنوان مخل اقتصادی اعدام و یا زندانی کردیم اگر کاری هم کرده بودند فقط در سطح شرکت آن ها و یا در بخش کوچکی از جامعه انجام داده بودند، اما اخلاگران همه چیز را از بین میبرند پس مستحق مجازات هایی بس سنگین تر از مه آفرید ها هستند.

سبزعلیپور گفت: در همین راستا مردم انتظار دارند اگر دولت، مسئول و دولتمردی را بدلیل بی کفایتی و سوء مدیریت برکنار می کند باید آن دولتمرد بی کفایت در محکمه حاضر و در برابر قانون جوابگوی خیانت ها و ضرر و زیان های وارده به پایه و اساس باشد نه اینکه از این سمت برکنار و در جایگاه و پست برتر دیگری به کار گرفته شود و یا اینکه تحت عنوان سفیر کبیر ایران به یکی از کشورهای دنیا اعزام شود تا دوران نقاهت خویش را در آن کشور سپری و در آنجا استراحت نماید، که اگر چنین کسی بعنوان سفیر ایران به هر کشوری هم اعزام شود قطعاً در اندک زمانی، سطح روابط را با آن کشور به طرز وحشتناکی تقلیل می دهد.

وی به نابسامانی بازار ارز اشاره کرد و افزود: اگر دولت و مغزهای متفکر تیم اقتصادی دولت در کوتاه ترین زمان ممکن، معضل افزایش لحظه به لحظۀ نرخ ارز را کنترل نکنند و ارزش پول ملی را افزایش ندهند، متأسفانه باید منتظر گرانی و تورم چند 100 درصدی در همه زمینه ها باشند که در آن صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. در این میان امکان غلبه بر این معضل وجود دارد و می توان نرخ دلار را کاهش داد و ارزش ریال را بالا برد فقط باید بدون فوت وقت اقدامات اساسی را آغاز کرد.

سبزعلیپور ادامه داد: برنامه و تفکری علمی و کارساز وجود دارد که نرخ ارزهای خارجی را کاهش و تثبیت کرد. می توانیم دلار را طی 6 ماه الی یکسال از قیمت کنونی به حدود 6000 تومان کاهش داده و افزایش سرسام آور و لحظه به لحظۀ تورم را هم کنترل کنیم. البته به شرطی که دولت خواستار اجرای این طرح باشد و یک ثانیه را هم از دست ندهد. لذا پیشنهاد می کنم از طرح کاهش ضربتی نرخ دلار استقبال کرده و دستور اجرای آنرا صادر کنند . 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ