کد خبر: ۸۷۳۷۹
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

انتقادات تند سیاسیون آمریکا از ترامپ / خیانتکار و نوچه پوتین

انتقادات تند سیاسیون آمریکا از ترامپ / خیانتکار و نوچه پوتین

جریان‌های مختلف سیاسی کنفرانس خبری ترامپ با پوتین را به شدت محکوم کردند و وی را خیانتکار و نوچه پوتین معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، کنفرانس خبری مشترک دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین با واکنش‌های مختلفی رو برو شد.

این نشست که در جریان آن ترامپ از محکوم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ طفره رفت در آمریکا با واکنش‌های بسیار تند همراه شد.

جان برنان رئیس سابق سیا، تندترین واکنش را نشان داد و در توئیتر، رفتار ترامپ را مصداق بزهکاری و خیانت توصیف و اعلام کرد: عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری هلسینکی، به آستانه جرائم جدی و بزهکاری رسیده و از آن هم تجاوز کرده است. هیچ چیز کم از خیانت نداشت. سخنان ترامپ نه تنها ناشی از سبک‌مغزی بود، خود کاملاً نوچه پوتین است. میهن‌پرستان جمهوری‌خواه: کجا هستید؟

چاک شامر سناتور ارشد دموکرات هم در توییتر اعلام کرد: سخنان ترامپ در این کنفرانس خبری مخالفان را قوی کرد در حالی که دفاع‌ها و متحدان را تضعیف کرد.اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور پوتین بر علیه نهادهای مجری قانون، مقام‌های دفاعی آمریکا، نهادهای اطلاعاتی آمریکا همراه شود، بی‌تدبیری، خطرناک و ضعیف است. رئیس‌جمهور خود را به آمریکا ترجیح داده است.

ترامپ در این کنفرانس خبری مشترک، ارزیابی‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را زیر سوال برد و گفت: پوتین قویاً این موضوع را تکذیب کرده است.همچنین از قانونگذاران آمریکایی، اعضای حزب دموکرات و دیگر جریان‌های سیاسی در آمریکا هم بابت مطرح کردن پرونده تبانی روسیه با ترامپ انتقاد کرد.

لیندسی گراهام نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا که از طرفداران سیاست‌های ترامپ است با انتقاد از وی اعلام کرد: ترامپ فرصت اینکه روسیه را رسماً بابت دخالت در انتخابات پاسخگو کرده و هشدار شدیدی درباره انتخابات آتی بدهد، از دست داد.روسیه پاسخ‌های ترامپ را نشانه ضعف خواهد دید و این پاسخ‌های بیش از اینکه مشکلی حل کنند، مشکل ایجاد می‌کنند.

وی درباره توپی که پوتین به ترامپ داد هم گفت: در نهایت، اگر من بودم، آن توپ را برای پیدا کردن دستگاه‌های شنود چک می‌کردم و هرگز اجازه ورود آن به کاخ سفید را نمی‌دادم.

ریچارد بور نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا نیز گفت: ترامپ باید هر اظهارنظری از سوی پوتین برای رد دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را دروغ بداند.

جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا این کنفرانس خبری را اشتباهی غم‌انگیز خواند و گفت: ترامپ نتوانسته از آمریکا دفاع کند.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در بیانیه‌های جداگانه از سخنان ترامپ فاصله گرفته و آن را محکوم کردند.

دامنه انتقادات به اعضای کابینه ترامپ هم کشیده شد. دن کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا با رد سخنان ترامپ گفت: نظر را درباره تلاش‌های ادامه‌دار و جامع روسیه برای تضعیف دموکراسی‌ مطرح کرده‌ایم.

یک خبرنگار حوزه کاخ سفید در شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: سخنان ترامپ، مقام‌های کاخ سفید را هم به حیرت واداشته است. مقام‌های کاخ سفید علناً اعتراف می‌کنند نمی‌دانند چه پاسخی به سوال‌ها درباره کنفرانس خبری ترامپ بدهند. یک مقام کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا کسی از دولت بابت حرف‌های امروز ترامپ استعفا می‌کند، به کنایه گفت: سوال خوبی است.

واکنش‌ها تنها به مرزهای آمریکا محدود نماند و در انگلیس، روزنامه ایندیپندنت انتقادات تندی علیه ترامپ مطرح کرده و اعلام کرد:دونالد ترامپ آنقدر ساده تحت تأثیر یک قدرت خارجی قرار می‌گیرد که عملاً به عامل روسیه تبدیل شده است.

به زحمت می‌توان انتظار داشت مدل آشتی‌جویانه ترامپ با پوتین در میان جریان‌های سیاسی مسلط در آمریکا و اروپا با واکنشی غیر از این همراه شود. اما از یک طرف دیگر، این هم مورد انتظار است که رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن در هر شرایطی از سیاست‌های ترامپ حمایت کند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سخنان ترامپ در این کنفرانس خبری قدردانی کرده و گفت: اول از همه،شیفته و مشتاق تعهد عمیقی شدم که ترامپ در این کنفرانس خبری درباره امنیت اسرائیل بیان کرد و می‌توانم بگویم اتحاد بین اسرائیل و آمریکا هرگز به این اندازه قوی نبوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ