کد خبر: ۹۶۱۰۴
۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۶/۱۳

تاکتیک‌های ایران برای فروش روزانه ۸۰۰ هزار بشکه بعد از شروع تحریم
بلومبرگ اعلام کرد:

تاکتیک‌های ایران برای فروش روزانه ۸۰۰ هزار بشکه بعد از شروع تحریم

ایران برای مقابله با با تحریم‌های آمریکا تاکتیک‌هایی دارد که ممکن است برای فروش حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز استفاده کند..

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بلومبرگ در گزارشی تحت عنوان ایران چگونه می‌تواند با تحریم‌های آمریکا مقابله کند اعلام کرد: ترامپ به دنبال هدف قرار دادن نفت ایران است، اما تحریم‌های آمریکا شاید به تنهایی نتواند برای متوقف کردن شاهراه اقتصادی ایران کافی باشد.

در پی اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در ماه نوامبر، تخفیف، تهاتر و  قاچاق (فروش از راه‌های غیر رسمی) - حتی غیرفعال کردن سیستم رهگیری تانکرهااز جمله تاکتیک‌هایی هستند که ایران ممکن است از آنها برای فروش تقریبا 800 هزار بشکه نفت در روز استفاده کند. بنابراین تحریم‌ها آسیب خواهند رساند، اما فروش هایی در چنین سطح‌ از تاثیرات تحریم‌ها خواهد کاست.

از سوی دیگر هر چند برخی خریداران عمده مانند ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی از خرید نفت ایران اجتناب می‌کنند اما چین، ترکیه و هند احتمالا به خرید نفت ایران ادامه خواهند داد.

ترامپ به دنبال اعمال فشار حداکثری بر تهران است و می‌خواهد صادرات نفت را کاملا متوقف کند تا اینکه رهبران ایران را به آمدن پای میز مذاکرات بکشاند و توافق جدیدی را برای کاهش نفوذ در منطقه منعقد کند. این هدف مطلوب دو متحد منطقه‌ای آمریکا، یعنی اسرائیل و عربستان، است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ