کد خبر: ۹۹۷۰
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶

نگرانی یک نماینده مجلس از شرکت ملی مس و پیگیری آزادسازی سهام عدالت

نگرانی یک نماینده مجلس از شرکت ملی مس و پیگیری آزادسازی سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام نگرانی از وضعیت شرکت ملی مس از پیگیری آزادسازی سهام عدالت در مجلس و دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی درجریان برگزاری نشست مطبوعاتی با بیان اینکه انتقال منابع مالی مس به استان کرمان هنوز عملی نشده ، اظهار داشت: ما در دولت قبل با مدیرعامل شرکت ملی مس در زمینه عدم شفافیت مشکل داشتیم .مشکل امروز هم این است که این شرکت دو هزار و 300 میلیارد تومان وام با سودهای بالای 25 درصد دریافت کرده که سود سالانه این استقراض 600 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به وجود نگرانی درمورد بحران اقتصادی ملی مس، به وضعیت سهام عدالت اشاره کرد و گفت: یکی از زمینه‌های بروز فساد، مافیای سهام عدالت در کشور است . بطوریکه 45 میلیون دارنده سهام عدالت نمی‌دانند نماینده شان کجاست؟ این درحالی است که در شرکت ملی مس دو عضو هیئت مدیره‌ از سهام عدالت هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از اقدامات در دست اجرا آزادسازی سهام عدالت با ارزش 95 هزار میلیارد تومان است که 35 هزار میلیارد تومان متعلق به دولت و 60 هزار میلیارد تومان متعلق به مردم است. در این رابطه پیشنهاد شده سهم مردم آزاد و سهم دولت داده شود. در این زمینه لایحه آزادسازی سهام عدالت به اتمام رسیده و در دستور کار هیئت وزیران است.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ