کد خبر: ۱۲۸۲۰۳
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۲/۳۰

احتمال تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما

احتمال تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما

مسؤولان وزارت نیرو به دنبال راهکارهایی هستند تا از افزایش مصرف برق در فصل گرما جلوگیری کنند و تغییر ساعت کاری ادارات یکی از آنها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی مدقق مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر با تاکید بر این‌که همه تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا است که با مدیریت مصرف بتوانیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم به ایسنا گفت: در حال حاضر به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده فکر نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم برنامه‌های مدیریت مصرف را اجرا کنیم.

وی از آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف از نیمه خردادماه خبر داد و افزود: از نیمه خردادماه با افزایش دما و روی مدار آمدن بارهای سرمایشی، بحث اوج مصرف را خواهیم داشت. بر این اساس، برنامه‌های مدیریت مصرف شامل برنامه‌های تشویقی برای مشترکین صنعتی، کشاورزی، ادارات و تجاری است که با کاهش مصرف در ساعات اوج می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های مذکور یک سری برنامه هم برای سال 98 پیش‌بینی شده که علاوه بر توسعه در پاسخگویی بار بتوانیم برنامه‌های جدید را اجرا کنیم و میزان مدیریت مصرف را افزایش دهیم. در اجرای این برنامه‌ها، بحث الزام مطرح است و یکی از برنامه‌ها، تغییر ساعت کار اداری است و در حال مذاکره برای اخذ مجوز از مجموعه‌ها هستیم که در ساعت اوج، مصرف را کاهش دهند یا از مدار خارج شوند.

مدقق گفت: برای اجرای برنامه مذکور در حال اخذ مصوبه از استانداری‌ها هستیم و تقریباً همه استانداران موافقت کرده‌اند و امیدواریم با اجرای این برنامه برق هیچ مشترکی در فصل گرما قطع نشود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ