کد خبر: ۲۱۹۲۸۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

دلیل افزایش دلار در برابر عدم ریزش بورس/ پیش بینی برگشت به کانال ۵۰ هزاری
نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران اعلام کرد:

دلیل افزایش دلار در برابر عدم ریزش بورس/ پیش بینی برگشت به کانال ۵۰ هزاری

نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران با اعلام دلیل افزایش دلار در روزهای اخیر و عدم ریزش شاخص بورس، پیش بینی کرد دلار به کانال قبلی و ۵۰ هزار تومانی باز خواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد پرویزیان با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته که با دلار بیش از 52 و گاهی به بیش از 53 هزار تومانی همراه شده به تسنیم، اعلام کرد: نرخ ارز در چند روز گذشته به دلیل افزایش انتظارات ناشی از تنش های بین‌المللی افزایش یافته اما خوشبختانه بانک مرکزی بازار را مدیریت کرد.

در گذشته با بروز حوادثی مانند جنگ غزه، بازار سرمایه ریزش می کرد ( که در چند روز اخیر رخ نداد). این موضوع نشان می دهد تنش های منطقه ای بر اقتصاد تاثیر گذار است.

از طرف دیگر حمله آمریکا به یمن، نگرانی هایی ایجاد می کند و طبیعی است این وقایع بلافاصله بر نرخ دلار اثر گذار باشد ولی هیچ اتفاق بنیادی خاصی در اقتصاد ایران روی نداده است. بنابراین نرخ ارز به قیمت های تعادلی باز می گردد و نظارت دقیق بانک مرکزی موجب خواهد شد تا دلار به کانال قبلی و 50 هزار تومانی باز گردد.

انتظار می رود بزودی بازار از شوک‌های منطقه‌ای خارج شده و راه خود را پیدا کند. در این زمان است که بازار به آرامش می‌رسد. بازار ارز در یکسال اخیر به قانونی مشخص رسیده و نرخ‌ها بعد از بحران‌ها به میانگین قبلی باز می‌گردند. این قانون در تنش‌های قبلی منطقه به اثبات رسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ