کد خبر: ۲۲۰۴۵۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲

نخستین سامانه هوش تجاری در بازار سرمایه رونمایی شد + ویژگی ها
با حضور مدیران نهادها و فعالان حوزه:

نخستین سامانه هوش تجاری در بازار سرمایه رونمایی شد + ویژگی ها

نخستین رویداد هوش تجاری در بازار سرمایه با حضور مدیران نهادها و فعالان بورسی برگزار و از سامانه "هوش یار" رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نخستین رویداد هوش تجاری در بازار سرمایه با حضور حسین عبده تبریزی، عظیم ثابت دبیر کانون کارگزاران بورس، رسول سعدی دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری، حجت اله فرهنگیان مدیرعامل شرکت رایان هم افزا و جمعی از مدیران نهادهای بورسی در محل سالن همایش شرکت بورس برگزار و از سامانه "هوش یار" رونمایی شد.

ویژگی های "هوش یار" برای کارگزاران

بر اساس این گزارش، حجت اله فرهنگیان مدیر عامل رایان هم افزا در این مراسم با بیان اینکه توسعه فناوری به حرفه ای تر شدن و گستردگی بازار سرمایه می انجامد، گفت: این شرکت در سال های اخیر برای پوشش زنجیره نیاز کارگزاری‌ها و نهاد های مالی به ابزارها و محصولات جدید ورود کرد. به منظور توسعه فناوری اطلاعات و دسترسی همگون در بازار سرمایه، طراحی بسترهای خلاقانه و نوین با استفاده از هوش تجاری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اولین محصول رایان هم افزا در راستای گسترش هوش تجاری، برای پالایش، تیم سازی، افزایش درآمد های جدید، کسب مزیت رقابتی و وفادار سازی مشتریان کارگزاری ها طراحی شده که رونمایی می شود. این سامانه با تحلیل داده های خام اطلاعات کاربردی به کارگزاران امکان می دهد تا وارد دنیای جدید تصمیم سازی و گزارش گیری شوند.

فرهنگیان ادامه داد: سامانه هوش یار سعی دارد با گزارش ها به رفع نیازها، تحلیل و طبقه بندی داده ها، سنجش عملکرد مشتریان و امکان پشتیبانی بهتر مشتریان در کارگزاری ها را فراهم کند که در آینده امکانات دیگری به آن اضافه خواهد شد. در این راستا ایجاد هلدینگ رایان هم افزا در آینده نزدیک نیز دنبال می شود تا برای رفع نیاز های بازار سرمایه پاسخگویی بیشتری صورت گیرد.

 

ضرورت بکارگیری فناوری های نوین با رشد شتابان بازار سرمایه

عظیم ثابت دبیر کانون کارگزاران بورس در این همایش با اشاره به ضرورت بکارگیری فناوری های نوین بر اساس هوش مصنوعی با رشد شتابان بازار سرمایه، گفت: در بازار سرمایه پویا استفاده از فناوری های جدید اجتناب ناپذیر است. استفاده مطلوب از جمع آوری اطلاعات و در نهایت تصمیم گیری برای تمامی مدیران نهادهای مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: کانون کارگزاران که به عنوان یک تشکل خود انتظام که به امور و مسائل صنعت کارگزاری رسیدگی می کند از این اقدام و استفاده از فناوری های نوین در فرآیندهای تصمیم گیری مدیران استقبال می کند. انتظار می رود به تدریج در این حوزه تحولات چشمگیری مشاهده شود. کانون هم در کنار اعضا، شرکت های ارائه دهنده خدمات و نهادهای ناظر همگرایی بیشتری خواهد داشت تا منجر به رشد و شکوفایی بازار سرمایه شود.

اثرات تحولات دیجیتال و چالش های پیش رو در صنعت کارگزاری

همچنین حسین عبده تبریزی در این همایش در خصوص اثرات تحولات دیجیتال در صنعت کارگزاری، گفت: کارگزاری ها مانند هر نهاد دیگری تحت تاثیر فناوری بوده و تحولات دیجیتال بر این صنعت اثرگذار است. حرکت به سمت معاملات آنلاین و موبایل محور، دسترسی آزادانه تر به فرصت های سرمایه گذاری و عدالت بیشتر، تجربه گسترده تر برای کاربران از طریق سامانه های آنلاین که محتواهای آموزشی، ابزارهای تحلیلی و داده های لحظه ای، شخصی سازی معاملات، افزایش شفافیت و کاهش هزینه ها و دسترسی در سطح جهانی نمونه های تحولات دیجیتال است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم ها دسترسی به فناوری های نوین دارای محدودیت است و نبود آنها به پیشرفت های بیشتر منجر می شد. در این راستا افزایش مراودات با دنیا ضرورری است. شرکت های فین تک در تلاشند راه حل های نوآورانه ای برای کارگزاری ها در زمینه سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی، اپلیکیشن های معاملاتی موبایلی و سیستم های معاملاتی مبتنی بر بلاک چین ارائه دهند. از دیگر فعالیت های این شرکت ها می توان به هزینه های کمتر و دسترسی بهتر به کارگزاری ها، شخصی سازی و تحلیل داده ها، افزایش رقابت و … اشاره کرد.

این عضو اسبق شورای عالی بورس ادامه داد: افزایش اعتماد سرمایه گذاران، ابتکارات آموزشی کارگزاران، استفاده از بستر های دیجیتال برای آموزش، نقش فعال تر سرمایه گذاران حرفه ای و آموزش دیده، محیط بازار سالم و رعایت مقررات سرمایه گذاری اخلاقی نمونه هایی از تلاش و نقش کارگزاران در آموزش و آگاه سازی سرمایه گذاران جدید است.

عبده تبریزی، تلاطم و بی ثباتی بازار، موانع تنظیم گری و نظارت، رقابت بالا، چالش های فناورانه، ریسک های امنیت سایبری، آموزش مشتریان و جلب اعتماد آنها و اثر اقتصاد جهانی را چالش های پیش روی صنعت کارگزاری دانست.کارگزاران در چشم انداز و با یکپارچگی فناورانه باید به سمت هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، بلاک چین، گسترش روابط با مشتریان و همکاری با فین تک ها حرکت کنند.

در این میان، تفاهمنامه همکاری بین شرکت رایان هم افزا و کانون کارگزاران بورس نیز به امضای طرفین رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ