کد خبر: ۲۲۰۶۰۷
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۷

امکان تأسیس صندوق جدید با مجوز سازمان بورس، واگذاری سهام و ...
طبق لایحه بودجه سال آینده و با مصوبه مجلس:

امکان تأسیس صندوق جدید با مجوز سازمان بورس، واگذاری سهام و ...

طبق مصوبه مجلس، صندوق توسعه حمل‌ و‌ نقل می تواند با مجوز سازمان بورس، مجاز به تأسیس صندوق پروژه، جمع‌آوری منابع از بخش‌های غیردولتی و واگذاری سهام و ... شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس شورای در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال  آینده با بندهای الف، ب و پ تبصره 10 ماده واحده این لایحه موافقت کرد که مربوط به  تأسیس صندوق پروژه برای تکمیل طرح‌های انتفاعی حمل و نقل و با مجوز سازمان بورس است.

براساس این گزارش، طبق بند الف، سازمان امور مالیاتی موظف به صدور مفاصاحساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است. پروژه های مسکن مدد جویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام و رزمندگان و جانبازان معسر، مشمول حکم این بند است.

در بند ب هم سهم سکونت گاه‌های غیر‌ رسمی ‌‌واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها باید بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف ‌محرومیت‌ زدایی و بهسازی همان مناطق باشد. آیین‌نامه ‌‌‌‌اجرائی این بند ظرف یک‌ماه پس از لازم اجرای قانون توسط سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه تهیه و به‌ تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

طبق بند پ هم مبالغ واریزی به‌حساب سرمایه اولیه صندوق، منظور می‌شود و طبق اساسنامه آن صندوق به‌مصرف می‌رسد. به صندوق توسعه حمل‌ و‌ نقل اجازه داده می‌شود تا با دریافت مجوز از سازمان بورس برای تکمیل و یا احداث طرح‌های انتفاعی بخش حمل‌ و‌ نقل از طریق ‌تأسیس صندوق پروژه نسبت به جمع‌آوری منابع از بخش‌های غیردولتی و همچنین به واگذاری سهام و یا تضمین حداقل سودی معادل با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر پروژه اقدام کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ