کد خبر: ۲۲۲۴۰۹
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۷

دولت برخی مصوبات بخش اول بودجه ۱۴۰۳ را تغییر داد/ تبدیل مالیات به اوراق !
نماینده مجلس:

دولت برخی مصوبات بخش اول بودجه ۱۴۰۳ را تغییر داد/ تبدیل مالیات به اوراق !

نماینده مجلس با اعلام نتیجه جلسه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: دولت در برخی مصوبات بخش اول مانند تبدیل مالیات به اوراق، تغییراتی داده که جای ایراد دارد و باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن زنگنه درباره جلسه عصر دیروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه و برای بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به خانه ملت، گفت: در بخش جداول موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمدها منابع و پیوست شماره یک و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ شده است.

وی افزود: در بخش جداول موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و که مورد تایید نماینده دولت هم قرار گرفت. بنابراین اگر دولت بخواهد با توجه به اینکه بخش اول بودجه به قانون تبدیل و ابلاغ شده، تغییری در بخش اول بودجه داشته باشد باید لایحه‌ای  را در این بخش به مجلس ارائه دهد در غیر این صورت بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس، دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

زنگنه ادامه داد: دولت در برخی از مصوبات بخش اول، اعمال نظر و مواردی را تغییر داده و به عنوان مثال بخشی از مالیات‌ها را به اوراق تبدیل کرده است. همچنین در این لایحه متاسفانه میزان اوراق از میزان سقف مصوب بخش اول بیشتر است. همچنین اعضای کمیسیون ایراداتی درباره افزایش بیش از حد مالیات‌ها در منابع استان‌ها مطرح کردند که مقرر شد این موارد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ