کد خبر: ۲۲۲۵۷۸
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۳

تسویه ۳۰هزار میلیاردی طلب نیروگاه ها و...با اوراق/ برق صنایع بورسی در تابستان
مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد:

تسویه ۳۰هزار میلیاردی طلب نیروگاه ها و...با اوراق/ برق صنایع بورسی در تابستان

مدیرعامل توانیر با اعلام وضعیت پایدار برق صنایع بورسی در تابستان از تسویه ۳۰ هزار میلیارد تومانی طلب نیروگاه ها و پیمانکاران از طریق اوراق اسناد خزانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به رشد 4 برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی و وعده افزایش معاملات خارج از بازار از 15 به 60 درصد تا پایان سال جاری، اعلام کرد: استقلال مالی شرکت های توزیع و معاملات نقدی از مزایای ساز و کار جدید روابط مالی صنعت برق است.

در مرحله دوم و با فعال شدن بازار خرده فروشی، سهم شرکت‌های توزیع برق نیز در عملیات خرید و فروش برق کاهش می‌یابد و صرفا هزینه‌های مربوط به خدمات شرکت در بخش‌های بهره‌برداری را دریافت می‌کنند و عملیات بازرگانی برق به شرکت‌های خرده فروش برق واگذار می‌شود.

در این میان برنامه‌ ریزی تامین برق پایدار به ویژه بخش صنعت انجام و برای این منظور 180 اقدام عملیاتی تعریف شده تا از این طریق برق مورد نیاز با مشارکت همه مشترکان تامین شود.

مصرف برق صنایع انرژی بر طی سه سال گذشته همواره روبه رشد بوده و اما با وجود افزایش تعداد مشترکان صنعتی، سهم صنایع از مصرف برق هیچ گاه کمتر از ٣٦ درصد نشده و از سهم مشترکان خانگی پیشی گرفته است. بنابراین تامین برق صنایع در سال جاری نیز برهمین منوال خواهد بود و مدیریت مصرف نیز با هماهنگی صنایع و وزارت صنعت برای جابه جایی بار از ساعات اوج با سایر ساعات انجام خواهد شد.

طبق ماده ٤ قانون مانع‌زدایی صنعت برق، صنایع انرژی‌­بر با هماهنگی وزارت صنعت و وزارت نیرو مکلفند تا پایان سال آینده حداقل ٩ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از محل منابع داخلی احداث کنند. در صورت عدم تحقق این پیش بینی، تأمین برق صنایع در کمبود برق در اولویت طرح‌های مدیریت مصرف برق وزارت نیرو قرار می گیرد.

تسویه مطالبات نیروگاه ها و پیمانکاران با 30 هزار میلیارد تومان اوراق

با جذب 30 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه تفاوت قیمت های تکلیفی و تمام شده برق، مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

در این میان 19 هزار میلیارد تومان به نیروگاه‌های حرارتی، 4 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های توزیع نیروی برق، 3 هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان مقیاس کوچک و 4 هزار میلیارد تومان هم به پیمانکاران و تامین کنندگان کالای شرکت‌های برق منطقه‌ای واریز شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ