کد خبر: ۲۲۲۵۸۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۳

معرفی بسته حمایتی جدید ویژه شرکت‌های صادراتی دانش بنیان + مزایا

معرفی بسته حمایتی جدید ویژه شرکت‌های صادراتی دانش بنیان + مزایا

بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان توسط مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر برهانی نائینی در جریان جلسه با معاون وزارت صنعت، دبیر کارگروه ملی صنعت دانش بنیان و مدیران شرکت‌های صادراتی دانش بنیان، بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان را رونمایی و اعلام کرد: با تصویب هیات مدیره صندوق مبنی بر حمایت همه جانبه از صادرات دانش بنیان ها، شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌برداری از خدمات تضمینی صندوق به توسعه عملکرد صادراتی مبادرت کنند.

امکان تضمین تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی در بانکها با حداقل وثایق نوع اول وجود دارد و صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان با کاهش حداکثر 10 درصدی از حداقل وثایق نوع اول در هر گروه اعتباری خواهد بود. بنابراین وثایق نوع اول برای شرکت‌های دانش بنیان مشمول گروه‌های اعتباری A و B ، صفر خواهد شد.

صندوق ضمانت صادرات همچنین اقدام به پوشش اعتباری خریداران خارجی برای شرکت‌ها خواهد کرد و شرکت‌های صادراتی دانش بنیان می‌توانند با توجه به محدودیت منابع مالی بانک‌ها و ضرورت استفاده از سایر ابزارها و روش‌های نوین تامین مالی از ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات و از طریق صندوق‌های تامین کننده مالی (crowd funds) بخشی از سرمایه ثابت مورد نیاز برای پروژه‌های صادرات محور را تامین کنند.

ترکیب وثایق و تسهیل فرآیند صدور در این حوزه نیز با حداکثر ظرفیت حمایتی صندوق (با حداکثر 30 درصد وثیقه) محقق خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ