کد خبر: ۱۰۸۷۵۷
۰:۰ - ۱۳۹۷/۹/۱۱

نظر نماینده مجلس درباره صندوق سرمایه گذاری املاک در بورس

نظر نماینده مجلس درباره صندوق سرمایه گذاری املاک در بورس

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با ارزیابی تشکیل صندوق املاک و مستقلات در بورس گفت: درشرایط کنونی فرهنگ ورود سرمایه گذاران به این حوزه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احسن علوی تشکیل صندوق املاک و مستقلات در بورس را مثبت ارزیابی کرد و به خانه ملت گفت: این صندوق قرار است با کارکرد اجاره و فروش مسکن در قالب فرایند سهامی ایجاد شود.طبق گفته مسئولان ، این صندوق چندین روش را در حوزه املاک و مستقلات در بورس مانند تجمیع آورده سرمایه گذاران و خرید دارایی ها، خرید تسهیلات رهنی و کسب درآمد از آن و روش ترکیبی به کار خواهد گرفت .

وی افزود: در چند سال گذشته روش های مختلفی از جمله صندوق سرمایه گذاری و حمایتی برای وارد کردن حوزه املاک و مستقلات به حوزه بورس مطرح شده اما تاکنون عملیاتی نشده است. متأسفانه درشرایط کنونی فرهنگ ورود سرمایه گذاران به حوزه املاک و مستقلات در بورس وجود ندارد و قطعا مردم برای فعالیت در این رابطه باید احساس امنیت کنند.

علوی ادامه داد: فرآیند فعالیت سرمایه گذاران در صندوق هایی مانند صندوق املاک و مستقلات مشخص نیست و مردم باید متوجه شوند دایره سود سرمایه آن ها به چه میزانی است.چارچوب و استراتژی تشکیل صندوق املاک و مستقلات در بورس باید کاملا شفاف باشد، تا این صندوق ها نیز در آینده به سرنوشت صندوق های مالی دچار نشوند، زیرا وضعیت و چارچوب غیرشفاف صندوق های مالی زمینه را برای سوء استفاده از سپرده گذاران فراهم کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ