کد خبر: ۱۱۳۱۳۷
۹:۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

سند جامع ایران و افغانستان بزودی نهایی می شود
عراقچی:

سند جامع ایران و افغانستان بزودی نهایی می شود

معاون وزیر خارجه ایران با بیان اینکه تا قبل از برگزاری انتخابات در افغانستان به رایزنی های بسیار جدی و مستمر نیاز داریم گفت : سند جامع همکاری های راهبردی در کمتر از دو هفته نهایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی که در سفری یک روزه به کابل رفته بود درباره رایزنی ها با مقامات افغان به صدا و سیما گفت: در این سفر تبادل نظر داشتیم و همدیگر را در جریان آخرین تحولات و موضوعات و دیدارها قرار دادیم. 

وی افزود: تصور این است که طی ماه های آینده به ویژه تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به رایزنی های بسیار جدی و مستمری احتیاج داریم. 

این مقام مسئول تحولات در منطقه را سریع و مهم خواند و اعلام کرد: بیشتر کمیته های پنجگانه به کار خود پایان داده اند و سند جامع همکاری های راهبردی دو کشور در کمتر از دو هفته آینده نهایی می شود. 

عراقچی با تاکید بر اهمیت همکاری های اقتصادی با افغانستان افزود: هم اکنون حجم صادرات ایران به افغانستان سالانه به پنج میلیارد دلار رسیده و در شرایط جدید تحریم باید سازوکارهای جدیدی در حوزه همکاری های اقتصادی ایجاد و طراحی کنیم.

وی با اشاره به دیدار دو ساعته با رئیس جمهور افغانستان نیز بیان کرد: روابط ایران و افغانستان دوستانه و بر اساس احترام متقابل است اما نگرانی ها و مشکلاتی نیز در چارچوب این روابط وجود دارد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ