کد خبر: ۱۱۳۱۳۸
۹:۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

همتی: بانک مرکزی مقابل صادرکنندگان نیست

همتی: بانک مرکزی مقابل صادرکنندگان نیست

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: اهداف این بانک در مقابل صادرکنندگان قرار ندارد بلکه بانک مرکزی همواره بخش خصوصی را در کنار خود می بیند و به دنبال افزایش تولید است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عبدالناصر همتی در نشست هم اندیشی با هیات رییسه و اعضای اتاق های بازرگانی ایران گفت: ضروری است صادرکنندگان برای رفاه مردم به میدان بیایند و ارز را به چرخه اقتصادی بازگردانند.

وی افزود: اگر صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات بیشتری را به سامانه نیما عرضه کنند شاهد تعادل بیشتر نرخ ارز در بازار خواهیم بود و این گونه بخش خصوصی به رونق تولید نیز کمک کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف مشترک باید ایجاد رفاه برای مردم باشد اعلام کرد: همگی در بانک مرکزی و بخش خصوصی در یک کشتی هستیم اما از طرفی بانک مرکزی مسئول سیاست های ارزی است و باید در مقابل 82 میلیون جمعیت ایرانی پاسخگو باشد. اهداف این بانک در مقابل صادرکنندگان قرار ندارد بلکه بانک مرکزی همواره بخش خصوصی را در کنار خود می بیند و به دنبال افزایش تولید است تا در نهایت رفاه عمومی مردم و رونق اقتصادی تحقق یابد.

همچنین غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی در خصوص سیاست های ارزی این بانک در قبال صادرکنندگان گفت: صادرکنندگان در طول نه ماه حدود ٢٩ میلیارد یورو صادرات داشتند و حدود ٢٢ میلیارد یورو از طریق بانک مرکزی و حدود ٧ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای واردات ارز تامین شده که این امر نشان از حمایت بانک مرکزی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ