کد خبر: ۱۱۴۲۱۵
۰:۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

واگذاری دو پالایشگاه در برابر بازگشت 20 درصد سهام همه پالایشگاه ها به وزارت نفت
دبیر انجمن پالایش نفت خبر داد:

واگذاری دو پالایشگاه در برابر بازگشت 20 درصد سهام همه پالایشگاه ها به وزارت نفت

دبیر انجمن پالایش نفت با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۳ درصدی قیمت فرآورده‌های نفتی به دو دلیل گفت: به زودی با واگذاری دو پالایشگاه آبادان و شازند اراک به بخش خصوصی،۲۰ درصد سهام پالایشگاه‌ها به وزارت نفت برگشت داده می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، ناصر عاشوری گفت: قرار است بزودی سهام پالایشگاه آبادان و شازند اراک به بخش خصوصی واگذار و در عوض ۲۰ درصد سهام کل پالایشگاه‌ها به دولت عودت داده شود. 

وی ادامه داد: تمام مصوبه‌های لازم برای این اقدام دریافت شده و وزارت نفت باید به حوزه انتقال سهام ورود کند.

این مقام مسئول با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و افزایش تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز ، ادامه داد: در نتیجه کاهش قیمت جهانی نفت و نرخ ارز، نرخ محصولات خاص را ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش دادیم.

عاشوری در مورد واگذاری پرحاشیه پالایشگاه کرمانشاه هم گفت: اگر معتقدیم که دولت نباید بنگاه‌داری اقتصادی کند پس باید از واگذاری واقعی واحدها به بخش خصوصی حمایت کرده و مسائل حزبی و حوزه انتخابی را وارد حوزه اقتصادی و ملی نکنیم. طی مدت واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی این واحد از زیان‌دهی درآمده و نه‌تنها نیروهای سابق را اخراج نکرده بلکه جذب نیرو نیز داشته است.

وی ادامه داد: تولید پالایشگاه کرمانشاه مطابق ظرفیت و مطلوب بوده و مدیرعامل مقرر کرده کارگر معمولی این پالایشگاه کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق نگیرد و ماهانه نیز بسته حمایتی در اختیار آنها قرار می‌دهد. علت ایجاد رفاه این است که یک نفر به طور تمام و کمال تصمیم‌گیرنده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ