کد خبر: ۱۵۴۸۵۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۴/۳

دلایل گرانی دلار و پیش بینی اصلاح قیمت به شرط بازگشت ارز صادراتی
عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

دلایل گرانی دلار و پیش بینی اصلاح قیمت به شرط بازگشت ارز صادراتی

عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی تهران با اعلام دلایل گرانی دلار ، پیش بینی کرد به شرط بازگشت ارز صادراتی تا پایان تیر ، قیمت های فعلی تعدیل شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد لاهوتی درباره دلایل افزایش قیمت دلار طی روزهای اخیر که به محدود 19 و 20 هزار تومان رسیده به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت ذاتی دلار ، اعداد و ارقام فعلی نیست و موضوعاتی همچون مشکل نقل‌ و انتقالات پول، کاهش درآمد‌های ارزی دولت، کند شدن بازگشت ارز‌های صادراتی به دلیل بسته شدن سه ماهه مرز‌ها و آثار روانی ناشی از تحریم‌ها و نشست شورای حکام منجر به افزایش قیمت دلار طی هفته جاری شده است.

وی افزود: بانک‌مرکزی تا ۳۱ تیر به صادرکنندگان فرصت داده ارز صادراتی را بازگردانند. بنابراین درصورت بازگشت ارزهایی که به دلیل بسته شدن مرزها با مشکل روبه‌رو بود احتمال تعدیل قیمت ارز وجود دارد. با بهبود وضعیت تجارت از خرداد و افزایش صادرات، برگشت ارز نیز مجددا از سرگرفته خواهد شد.

لاهوتی ادامه داد: قیمت دلار به عوامل متعددی از جمله سیاسی، اقتصادی، میزان عرضه و وضعیت بازارهای صادراتی و تورم بستگی دارد. لذا پیش‌بینی در شرایط باثبات و دور از تاثیر عوامل بیرونی قابل انجام است و در شرایط فعلی که تاثیر جو روانی در افزایش قیمت ارز بسیار بالا است امکان پیش‌بینی وجود ندارد و قیمت‌های فعلی ، هیچ منطق کارشناسی ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ