کد خبر: ۱۵۶۱۹۵
۰:۲ - ۱۳۹۹/۵/۷

محصول جدید تیرآهن نیمه سبک بال در ذوب آهن تولید می شود
بنابر اعلام معاون بهره برداری:

محصول جدید تیرآهن نیمه سبک بال در ذوب آهن تولید می شود

معاون بهره برداری ذوب آهن از تولید محصول جدید تیرآهن نیمه سبک بال در این شرکت بورسی و روند آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد تولائیان از تولید محصول جدید تیرآهن (I-7) نمره ۱۶ در راستای مشتری مداری در شرکت ذوب آهن خبر داد و گفت: شمش مورد نیاز این محصول با گرید فولاد 275 توسط بخش فولادسازی تولید و پس از حصول آمادگی لازم در کارگاه نورد 500 ، تولید این محصول 21 تیر ماه آغاز و اولین محموله به حوزه فروش تحویل شد.

وی افزود: تولید این محصول بر اساس استراتژی‌ها مبنی بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تکمیل سبد محصولات تولیدی و کسب مزیت‌های رقابتی برای ذوب آهن انجام گرفته است. از جمله مسائلی که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی اهمیت بسیاری یافته، سبک‌سازی ساختمان‌ها در عین حفظ یا ارتقای استحکام آنها است. انجام سبک‌سازی منجر به صرفه‌جویی مطلوب در هزینه‌های عملیاتی ناشی از ساخت‌و ساز می‌شود به همین دلیل سبک‌ سازی سازه یکی از متغیرهای ارزشمند در این صنعت بشمار می‌رود. یکی از روش‌های نوین در سبک‌سازی ساختمان، بهره گیری از مصالح با وزن واحد پایین‌تر است.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت‌های بدست آمده در فناوری‌های ساخت‌ و ساز و اثبات این مسئله که هر سازه لزوما باید دارای وزن متناسب باشد، عنوان کرد: این امر موجب می شود تا سازه علاوه بر مقاومت در برابر فشارهای وارده بر اثر زلزله نیز پایدار باشد و لذا ضرورت کاهش وزن مصالح بر اساس استانداردها و مقررات فنی ضروری به نظر می‌رسد.

تولائیان با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان‌سازی مقاطع فولادی از جمله تیرآهن نقش اساسی را ایفا می‌کنند، ادامه داد: لازم است این محصولات همواره در انطباق کامل با استانداردهای ملی یا بین‌المللی تولید و عرضه شوند. از این رو می‌توان با لحاظ شرایط فنی دقیق و در چارچوب الزامات استاندارد های تدوین شده با کاهش وزن تیرآهن در کنار حفظ خواص مکانیکی و ویژگی های کاربردی، محصولات سبک‌تری تولید کرد.

وی اضافه کرد: جهت شرایط فنی تیرآهن‌ های با وزن کمتر، استاندارد ملی به شماره 16348 با عنوان تیرآهن گرم نوردیده نیمه‌سبک بال نیم‌پهن موازی (I-7) ویژگی‌ها و روش‌های آزمون توسط سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده است. تیرآهن‌های معرفی شده در این استاندارد دارای وزن کمتری نسبت به تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی (I-2) موسوم به تیرآهن‌های IPE بوده و شامل تیرآهن‌های نمره 12 تا 20 است.

تولائیان درخصوص روند تولید این محصول نیز گفت: پس از انجام بررسی‌های لازم توسط حوزه معاونت فروش و با توجه به وجود تقاضا برای محصولات با وزن سبک‌تر برای مقاصد صادراتی نسبت به بررسی استاندارد فوق و معرفی آن به خریدار اقدام شد. باتوجه به کفایت الزامات استاندارد ملی INSO 16348 برای اهداف مورد نیاز خریدار، حوزه معاونت فروش در اولین مرحله درخواست تولید تیرآهن نیمه سبک نمره 16 را به منظور صادرات ارائه کرد که طبق رویه‌ها و دستورالعمل‌های توسعه محصول جدید و نیز الزامات استاندارد ISO 9001 انجام مراحل کار از جمله تعیین مدیر پروژه، تدوین گراف زمان بندی، اجرای مراحل طراحی کالیبراسیون و هادی و شبیه سازی فرآیند تولید انجام گرفت. متعاقب آن غلتک‌های مربوطه آماده سازی و شمش مورد نیاز با گرید فولاد 275 نیز توسط بخش فولادسازی تولید و پس از حصول آمادگی لازم در کارگاه نورد 500، تولید این محصول آغاز شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ