کد خبر: ۱۸۶۰۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۱۲

ابهام مهم معافیت مالیات از سود سپرده بانکی صندوق‌ها حل شد: معاف از پرداخت
با نامه رئیس سازمان امور مالیاتی :

ابهام مهم معافیت مالیات از سود سپرده بانکی صندوق‌ها حل شد: معاف از پرداخت

ابهام دو ماه اخیر مربوط به دریافت یا معافیت مالیات از سود سپرده بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با نامه رئیس سازمان امور مالیاتی به پایان رسید و این ابزارها از پرداخت معاف شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابهام در مورد معافیت از مالیات سود سپرده بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، موجب شد تا مجید عشقی رئیس سازمان بورس در نامه ایی از رئیس سازمان امور مالیاتی ، خواهان شفاف سازی شود و داود منظور هم سه روز بعد از دریافت نامه ، اعلام کرد درآمد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری بورسی مشمول مالیات نمی‌شود.

براساس این گزارش، رضا نوحی مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس هم اعلام کرد: با توجه به ابهامات مربوط به آثار مالیاتی ناشی از بند ر تبصره ۶ ماده واحده بودجه ۱۴۰۱ بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سازمان بورس پیگیر اظهار نظر صریح سازمان امور مالیاتی شد و بر اساس پاسخ سازمان امور مالیاتی، سود سپرده بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات نخواهد شد.

طبق بودجه سال،جاری  سود سپرده بانکی اشخاص حقوقی مشمول مالیات بوده و با توجه به اینکه بخشی از دارایی صندوق‌ها در بورس موبوط به سپرده‌های بانکی است این مصوبه ابهاماتی ایجاد کرده بود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ