کد خبر: ۲۱۰۶۸۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۱

پیش بینی بهترین بازدهی بورس در سال جاری با وجود نوسانات ذاتی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیش بینی بهترین بازدهی بورس در سال جاری با وجود نوسانات ذاتی

کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد بورس سال جاری بیشترین بازدهی را نسبت به رقبا در اختیار سهامداران قرار دهد اما نوسان در ذات بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی هاشمی با اشاره به نوسانات فعلی معاملات بورس به ایرنا اعلام کرد: بازار در بلندمدت روند صعودی در پیش خواهد گرفت اما به طور حتم در این مسیر نوساناتی را در معاملات تجربه خواهد کرد. متغیرهای اثرگذار بر معاملات به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیستند و نمی‌توان ارزیابی درستی از آنها و اثر بر این بازار متصور بود.

با توجه به تجمیع اتفاقات و شرایط کنونی نمی‌توان گفت بازار خیلی ارزان است اما گران هم نیست بلکه در مقایسه با دیگر بازارها می‌تواند رشد مناسبی را تجربه کند و بازدهی معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد. انتشار اخبار در حوزه‌های مختلف باعث شد بازار نتواند به روند طبیعی ادامه دهد و شاهد ایجاد نوسانات شدید بود.

شاخص بورس در محدوده‌ای قرار ندارد که ریزش شدیدی مشابه سال ۹۸ و ۹۹ تجربه کند. اگر شاخص در این مدت رشد ۱۰۰ یا ۱۵۰ درصدی را تجربه می‌کرد امکان نوسان شدید وجود داشت اما در جایگاه فعلی به هیچ عنوان ریسکی تهدیدکننده بازار نیست که ایجاد نگرانی کند. آموزش و سرمایه‌گذاری غیر مستقیم می‌تواند مانع از هیجانات و ضرر و زیان سهامداران در بازار شود.

اگر اجازه داده شود بازار روند معمول را طی کند و شاخص بورس آزادانه‌تر به حرکت ادامه دهد، شاهد ایجاد تعادل خواهیم بود اما نوسان در ذات بازار است. انتظار می رود بازار سهام سال جاری بیشترین بازدهی را در اختیار سهامداران قرار دهد. در چند وقت گذشته بازدهی مسکن، دلار و طلا افزایش داشته و اکنون بازار سهام ارزان‌تر از دیگر بازارها در حال حرکت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ