کد خبر: ۲۱۰۸۵۰
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۴/۶

نظر عضو شورای عالی بورس درباره اوضاع بازارسهام و پیش بینی دوره کوتاه افت !

نظر عضو شورای عالی بورس درباره اوضاع بازارسهام و پیش بینی دوره کوتاه افت !

عضو شورای عالی بورس، وضعیت فعلی و نوسان اخیر بازار سرمایه را متناسب با اقتصاد کلان و دیگر بازارها دانست و مدعی شد افت بازار کوتاه‌ مدت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان دشتیانه درباره وضعیت بورس و افت و خیز سه ماه اخیر شاخص که با کاهش ارقام از 2.5 به 2.1 میلیون واحدی همراه شد به ایلنا، گفت: نوسان و افزایش و کاهش، ذات بازار بوده و هر بازاری پس از هر ریزشی، صعودی و پس از هر صعودی، روند کاهشی را تجربه می‌کند.

وی افزود: مهم این است که روند کلی بازار متناسب با اقتصاد باشد و بازار سرمایه از سایر بازارها عقب ماندگی یا فاصله زیاد و یا جهش قابل توجهی  نداشته و متناسب با بازارهای دیگر باشد. بنابراین وضعیت فعلی و نوسان بازار سرمایه متناسب با اقتصاد کلان بوده و اتفاقات سال 99 رخ نداده است!

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در مورد علت عدم واکنش بورس به رویدادهای سیاسی اخیر و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه هم توضیح داد: ریسک سیاسی با بازار سرمایه دو نوع رفتار و برخورد دارد.با کاهش ریسک سیاسی، سرمایه‌گذاری و امنیت افزایش می بابد و منجر به تقویت بازار سرمایه‌ می‌شود اما ‌از سوی دیگر ترس از ریزش شدید دلار و اثر بر روی کامودیتی‌ها، باعث هراس و نزولی شدن شاخص می شود. بنابراین باید دید کدام یک از این دو رفتار بر بازار حاکم و غالب می‌شود.

دشتیانه ادامه داد: سهامداران و فعالان بدانند افت بازار در اثر هیجان کاهش نرخ ارز ناشی از توافق، کوتاه‌ مدت است. چون نرخ ارز و ارزش پول ملی تابع توافق نیست و اثر لحظه‌ای دارد اما در بلند مدت اقتصاد مسیر خود را طی می‌کند.

به گفته وی، دلار از آبان تاکنون از 28 به 50 هزار تومان و شاخص بورس از 1.3 به 2.2 میلیون واحد رسیده اند. بنابراین دو بازار با فاصله کوتاه مدت به دنبال هم حرکت کرده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ