کد خبر: ۲۱۰۸۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۷

افزایش ‌تقاضای سیمان‌ به دو دلیل رشد ساخت‌‌‌ و‌ ساز و سرعت‌ پروژه‌‌ها
رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت سیمان اعلام کرد:

افزایش ‌تقاضای سیمان‌ به دو دلیل رشد ساخت‌‌‌ و‌ ساز و سرعت‌ پروژه‌‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت سیمان، دو دلیل افزایش ‌تقاضای سیمان‌ در هفته های اخیر را ناشی از سرعت گرفتن پروژه‌های عمرانی و افزایش ساخت و ساز دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید فرمانی با اشاره به آخرین تحولات بازار سیمان به فارس اعلام کرد: قیمت سیمان به ‌دلایل مختلف از جمله تقاضا در بخش‌های مختلف و همچنین هزینه‌های حمل در نقاط مختلف، تفاوت زیادی دارد و همین مسئله عاملی است که شاخص میانگین قیمت را بی‌اعتبار می‌کند.

 22 کارخانه سیمان، کالا را در قیمت پایه تعیین شده بورس کالا عرضه کردند و این به معنای آن است که هیچ گونه افزایش قیمتی در این بخش از بازار مشاهده نشد. در سال جاری تقاضا در بازار سیمان اضافه شده که به دلیل سرعت گرفتن پروژه‌های عمرانی و همچنین افزایش ساخت و ساز است.

عرضه سیمان متناسب با نیاز بازار انجام شده و برای تدام این عرضه نیز قرار است جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن صنفی کارفرمایان صنعتی سیمان و مسئولان وزارت نیرو در 14 تیر برگزار شود تا بتوان با حداکثر توان ممکن در فصل گرم تولید سیمان داشت.

نظارت دولت بر واسطه‌گران سیمان راهکار ساماندهی بازار

همه ابزارهای نظارتی دولت بر کارخانه سیمان متمرکز شده اما اگر بیشترین تولید را هم داشت به دلیل وجود واسطه‌گران و دلالان بین محصول خریداری شده از بورس کالا و مصرف‌کننده نهایی بازهم امکان ایجاد نابه‌سامانی در بازار وجود دارد. نهاد‌های متولی بازار از جمله وزارت صنعت ابزاری برای ساماندهی واسطه‌گران بازار سیمان ندارد و همین مسئله می‌تواند تلاش سایر ارکان از جمله بخش تامین برق و کارخانه‌های سیمان برای ساماندهی بازار را تحت تاثیر قرار داده و بی‌اثر کند. به اندازه اهمیت تولید کارخانه سیمان، نظارت بر رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده نهایی نیز اهمیت قابل توجه دارد.

ایران خودکفا در صنعت سیمان

‌سال گذشته در سایه تامین برق پایدار و همچنین همکاری مثبت ارکان دولت از جمله وزارت صنعت و نیرو با بخش خصوصی ساماندهی بازار سیمان و جلوگیری از افزایش قیمت در فصل تابستان مشاهده شد. موضوعی که انتظار می‌رود در سال جاری نیز با همکاری‌ ارگان‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار گرفته و زمینه‌ ساماندهی بازار سیمان فراهم باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ