کد خبر: ۲۱۲۴۱۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۷

ورود مجلس به اصلاح برنامه هفتم توسعه با مغفول ماندن موضوعات مهم

ورود مجلس به اصلاح برنامه هفتم توسعه با مغفول ماندن موضوعات مهم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نقاط قوت و ضعف برنامه هفتم توسعه و مغفول ماندن موضوعات مهم از تلاش برای اصلاح آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی نخعی با اشاره به موضوعات مهمی که باید در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد به خانه ملت گفت: برنامه هفتم توسعه با وجود آنکه نقاط قوت دارد اما نقدهای جدی نیز به آن وارد است. چرا که برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به پاره‌ای از مسائل مهم در حوزه‌های ساختاری مشاهده می‌شود.

وی افزود: موضوعاتی همچون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مغفول باقی مانده در حالی که انتظار بود دولت برای بخش قابل‌ملاحظه‌ای از جامعه توجه بیشتری می‌کرد. همچنین  در حوزه انرژی نیز نقاط قوت و ضعف مشاهده می‌شود. با توجه به مصرف 250 میلیارد مترمکعب گاز در سال، ذخیره 10 درصدی به عبور از مرحله اوج مصرف گاز کمک خواهد کرد اما به این مهم صرفا به طور کلی در برنامه پرداخته شده در حالی که باید به جزئیات با هدف روشن شدن مسیر نیز اشاره می‌شد.

نخعی ادامه داد: متاسفانه به موضوع تبدیل شدن ایران به هاب انرژی در منطقه توجه خاصی نشده در حالی که ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه دارد اما جهت گیری درستی در این رابطه در برنامه هفتم ترسیم نکردند و از نقاط ضعف بشمار می‌آید. مجلس تمام تلاش را برای اصلاح برنامه انجام خواهد داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ