کد خبر: ۲۱۲۷۳۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۸

تشکیل کمیته جدید برای برخورد با صرافی ها و مشتریان متخلف + فهرست
بانک مرکزی اعلام کرد:

تشکیل کمیته جدید برای برخورد با صرافی ها و مشتریان متخلف + فهرست

کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی با هدف برخورد با صرافی ها و مشتریان متخلف در بانک مرکزی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نعمت‌اله کریمی مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی بانک مرکزی، گفت: با تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات پولی و ارزی با حضور نهادهای ذیربط از جمله نمایندگان مراجع قضایی، پلیس امنیت اقتصادی، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌ها، نسبت به شناسایی متخلفین بازار ارز در دو حوزه صرافی‌ها و مشتریان اقدام می‌شود.

وی افزود: از مهم‌ترین تخلفات منجر به ابطال یا تعلیق مجوز فعالیت برخی صرافی‌ها، خروج سرمایه، استفاده از حساب‌های شخصی، عدم فعالیت طولانی مدت، عدم فروش ارز طی مهلت سه روز کاری، عدم ثبت عملیات در سامانه‌ها، خودداری از خرید و فروش ارز، فعالیت بسیار کم و عدم ارائه اطلاعات مورد نیاز بازرسان است.

کریمی توضیح داد: دریافت مبالغ مازاد بر آنچه که در سامانه‌های ارزی به عنوان نرخ رسمی مطرح شده در برخی از صرافی‌ها اتفاق افتاد. در گام اول نسبت به ابطال مجوز صرافی‌هایی که اینگونه تخلفات را انجام دادند، اقدام شد. ضمن آنکه حوزه حقوقی بانک مرکزی هم نسبت به پیگیری حقوقی و کیفری در مراجع قضایی اقدام قانونی لازم را در دستور کار داشته که در این خصوص چندین پرونده قضایی در محاکم در حال رسیدگی است. بانک مرکزی برای این دسته از شرکت‌ها امتیازاتی نیز در نظر گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ