کد خبر: ۲۱۳۲۹۵
۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۵/۲۹

پیش‌بینی رشد ۱۱ درصدی بخش معدن در برنامه هفتم/ مزایده ۸۰۰ محدوده معدنی

پیش‌بینی رشد ۱۱ درصدی بخش معدن در برنامه هفتم/ مزایده ۸۰۰ محدوده معدنی

رشد حوزه معدن در برنامه هفتم توسعه ۱۱ درصد پیش‌بینی شده و ۸۰۰ محدوده معدنی هم تا پایان سال به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا بسطامی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن به ایرنا اعلام کرد: رشد ۱۱درصدی حوزه معدن در برنامه هفتم توسعه پیش‌ بینی شده که تحقق آن نیازمند رفع موانع است. قوای سه‌گانه همکاری قابل‌توجهی برای رشد و توسعه معدن دارند. همکاری این سازمان با وزارت صنعت نیز مطلوب است اما تشکیل وزارت مستقل برای معادن و صنایع معدنی می‌تواند اثر بخشی بهتری داشته باشد.

با توجه به برخی اصلاحات در تمدید پروانه‌های بهره‌برداری از معادن طبق ماده ۲۴ قانون معادن در هر نوبت که پروانه بهره‌‌‌برداری معدن تمدید می‌شود، طبق قانون باید یکبار استعلام انجام شود. چرا که موارد تکرار استعلام‌‌‌گیری در حوزه معدن موجب بروز مشکلاتی برای معدن‌‌‌کاران در زمان تمدید پروانه شده و تمامی برنامه‌‌‌های سازمان نظام مهندسی معدن در سامانه صنم بارگذاری می‌شود و همه‌‌‌ فرآیندهای آن شفاف است.

اگر همه معادن تعطیل‌شده مجددا فعالیت را از سر گیرند، مطمئنا از حمایت دولت برخوردار خواهند بود. در این راستا تا پایان سال جاری ۸۰۰ محدوده معدنی به مزایده گذاشته می‌شود. در ابتدای فعالیت دولت صدور مجوزهای معدنی سرعت گرفت که در واقعی شدن درآمدها و تبدیل آن از دلار به ریال موثر بود.

سال گذشته مجوز واردات ۲ ‌هزار دستگاه در حوزه معدن صادر شده و در پنج‌ماه نخست سال جاری نیز رقم مناسبی در این بخش به ثبت رسید. ضمن اینکه از تولیدکنندگان داخلی و صادرات محصول ایرانی در حوزه معدن حمایت شد. همچنین برنامه انتقال آب از دریای عمان به این استان در حال انجام بوده که حوزه‌‌‌های مختلف از جمله معادن آبی را پوشش می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ