کد خبر: ۲۱۳۵۲۳
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۶/۵

۴۰ شرکت به بهانه افزایش سرمایه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات ندادند
رئیس سازمان امور مالیاتی:

۴۰ شرکت به بهانه افزایش سرمایه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات ندادند

رئیس سازمان امور مالیاتی با اعلام شناسایی 110 هزار خانه لوکس فقط در تهران،گفت: ۴۰ شرکت در سال گذشته به بهانه افزایش سرمایه، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات ندادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدهادی سبحانیان ضمن اشاره به میزان مالیات پرداختی مشاغل مختلف در سنوات گذشته در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: میانگین پرداخت مالیات متوسط مشاغل در دو سال قبل 2.6 میلیون تومان بود که سال به قبل به 5 میلیون تومان رسید. متوسط مالیات سال گذشته دندانپزشکان هم 35 میلیون تومان بود.

ابتدای سال جاری 1950 شرکت اقدام به انتشار صورت حساب در سامانه مودیان کردند اما طی 5 ماه گذشته به بیش از 33 هزار شرکت رسید و فرض بر این است که تمام اطلاعات درست بوده مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

نباید منابع دولت دست شرکت های بزرگ با گردش های بسیار باقی بماند. بلکه باید مالیات علی الحساب پرداخت شود. به عنوان مثال سال گذشته 150 هزار میلیارد تومان، مالیاتی بوده که می شد تنها از 40 شرکت گرفت اما طبق برخی قوانین این کار انجام نشد. زیرا شرکت ها با توجه به اینکه سود قابل توجه اقدام به افزایش سرمایه کرده و مالیاتی پرداخت نکردند. این سوال مطرح می شود که آیا راه بهتری برای حمایت از این شرکت ها غیر از معافیت های مالیاتی وجود ندارد؟ به نظر می رسد منطقی نیست از شرکتی که چند هزار میلیارد تومان سود کرده هیچ مالیاتی اخذ نشود.

30 میلیارد تومان از 500 سلبریتی و اینفلوئنسر      

برای سلبریتی ها و اینفلوئنسر ها، اداره مشخصی معین و تاکنون برای 500 نفر پرونده تشکیل و 30 میلیارد تومان مالیات گرفته شد. متاسفانه برداشت غلطی به وجود آمده که مالیات تنها از کارت خوان اخذ می شود که به هیچ وجه اینطور نیست. زیرا با استفاده از هوش مصنوعی اگر واریزی های به حساب افراد نیز خارج از عرف باشد قطعا مشمول مالیات خواهد شد.

شناسایی 110 هزار خانه لوکس فقط در تهران 

حدود 252 هزار خودرو تجملی شناسایی و 2.3 هزار میلیارد تومان هم مالیات دریافت شد و به بیش از 3 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت. بنابراین 252 هزار خودرو تجملی شناسایی شده سال گذشته به 170 هر خودرو تقلیل یافته و میزان مالیات آنها نیز به 3 هزار میلیارد تومان رسید.

سال گذشته ملاک شناسایی املاک تجملی 15 میلیارد تومان به بالا بود که بر همین اساس حدود 43 هزار خانه شناسایی و 2.2 هزار میلیارد تومان مالیات ستانی شد. ملاک خانه های تجملی در سال جاری به 20 میلیارد تومان رسیده و تاکنون تنها در تهران حدود 110 هزار خانه شناسایی شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ