کد خبر: ۲۱۴۱۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۲۹

جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌های بورسی و دولتی طی ۵ ماه سال + جدول
گزارش بانک مرکزی از :

جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌های بورسی و دولتی طی ۵ ماه سال + جدول

‌تسهیلات پرداختی بانک‌های بورسی و دولتی طی ۵ ماه سال از سوی بانک مرکزی اعلام شد که با رشد ۲۶ درصدی به ۱۷۸۶.۹ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در رابطه با کل تسهیلات پرداختی بانکها طی 5 ماه گذشته اعلام کرد: 1470.2 هزار میلیارد تومان معادل 82.3 درصد به صاحبان کسب و کار حقوقی و غیرحقوقی و 230 میلیارد تومان معادل 17.7 درصد به مصرف­ کنندگان نهایی یا خانوار تعلق گرفت.

بر اساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی 1122 هزار میلیارد تومان معادل 76.3 درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار بوده و همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی 116.8 هزار میلیارد تومان معادل 36.9 درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کنندگان نهایی است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت نیز 474.8 هزار میلیارد تومان بوده که حاکی از تخصیص 42.3 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش های اقتصادی است و از 571.2 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 83.1 درصد آن در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران , تسهیلات بانکی ,

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ