کد خبر: ۲۱۴۱۶۳
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۶/۲۹

واکنش وزیر اقتصاد به گرانی نان / ادعای کارمزد کمتر از ۴ درصد وام قرض الحسنه!

واکنش وزیر اقتصاد به گرانی نان / ادعای کارمزد کمتر از ۴ درصد وام قرض الحسنه!

وزیر اقتصاد ضمن واکنش به گرانی اخیر قیمت نان، مدعی کاهش کارمزد وام قرض‌الحسنه به کمتر از ۴ درصد و برای اولین بار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به اقدام برخی پلتفرم‌ها در گرانی نان، گفت: قیمت‌ گذاری نان، منطقه‌ای بوده و در سراسر ایران یکسان نیست. مثلا" در سیستان وزن چانه حدود کیلو و در سایر استان‌ها ۳۰۰-۴۰۰ گرم است. وزارت کشور درخواست افزایش قیمت نان استانی را اعلام می‌کند. پلتفرم‌ها و نانوانی‌ها نیز موظف به رعایت قیمت مصوب هستند.

وی افزود: گزارش قیمت‌گذاری انواع نان منطقه‌ای و محلی پس از دریافت از وزیر کشور بررسی و سیستم نظارتی بر نانوایی‌ها ویژه‌تر می شود. در ستاد تنظیم بازار قاعده‌مند کردن هزینه‌های پلتفرم‌ها و درگاه‌های اینترنتی فروش نان مطرح و اگر مصوبه‌ای باشد اجرا خواهد شد.

این عضو کابینه از کاهش کارمزد وام بانکی قرض‌الحسنه به کمتر از چهار درصد خبر داد و گفت: شورای پول و اعتبار برای اولین بار با کارمزد پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از ۴ درصد فعلی به اعداد پایین‌تر، موافقت کرد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان اولین بانک درخواست را به بانک مرکزی اعلام کرد. در آینده سایر بانک‌ها نیز قانون را اجرا خواهند کرد.

خاندوزی در خصوص مولدسازی بنگاه‌های اقتصادی دولتی هم توضیح داد: تک تک املاک با مختصات و قیمت‌گذاری دقیق و پروژه‌هایی که تامین مالی می‌شود با اعداد کامل شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید. دولت هرگونه امکان سوءاستفاده مسئولان را از بین برده و از قضات دعوت می‌شود روند انجام را راستی‌آزمایی و به اطلاع عموم برسانند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ