کد خبر: ۲۱۴۶۳۷
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۷/۱۸

قیمت جهانی طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... بررسی شد
برای هفته دوم مهر ماه:

قیمت جهانی طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ... بررسی شد

تحولات بازار جهانی کامودیتی ها برای هفته دوم مهر ماه از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و .... ، بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، گزارش هفتگی بازارهای جهانی برای هفته دوم مهر ماه از جمله قیمت طلا و نفت، شاخص دلار، روند فلزات پایه و ....  از سوی کارگزاری بانک ملت بررسی شد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته بازار جهانی در شرایطی به پایان رسید که قیمت طلا افت هفتگی دیگر را تحت‌تاثیر اصلاح نسبی ارزش دلار و افزایش شاخص بازدهی خزانه داری آمریکا ثبت کرد. این در شرایطی بود که شاخص دلار، پس از ثبت افزایش 336 هزار شغل در بازار کار آمریکا در مسیر دوازدهمین رشد متوالی قرار گرفت اما با کاهش نسبی نرخ اوراق خزانه‌داری در پایان روز معاملاتی جمعه، عقب نشینی کرد.

از طرفی جو حاکم بر بازار نفت نیز در هفته گذشته با وجود محدودیت عرضه عربستان و روسیه و آمار قوی اقتصاد آمریکا،  تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به استمرار نرخ‌های بهره بالا و کندی رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای سوخت به شدت کاهش یافت.

در فضای اقتصاد کلان حاکم بر بازار جهانی ، فلزات پایه به دلیل تعطیلات طلایی منطقه آسیا روند کاهشی داشتند و در خصوص بازار جهانی محصولات شیمیایی در حالی که متانول چین با توجه به تعطیلات طلایی در هفته گذشته مورد ارزیابی قیمت قرار نگرفت، روند صعودی متانول اروپا رخ داد.

همچنین قیمت اوره نیز در هر دو منطقه خاورمیانه و بر اساس فوب ایران در هفته گذشته رشدی گزارش شد. بازار جهانی مرتبط با محصولات پتروشیمی بجز روند افزایشی پروپیلن و پلی پروپیلن، تغییرات محسوسی را ثبت نکردند.

جهت اطلاعات بیشتر  و دریافت فایل به این لینک مراجعه کنید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ