کد خبر: ۲۱۴۷۱۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۲۳

پیشنهاد حرکت به سوی بازار آزاد خودرو + درخواست ۳۶ واردکننده برای تاسیس
وزیر صنعت اعلام کرد:

پیشنهاد حرکت به سوی بازار آزاد خودرو + درخواست ۳۶ واردکننده برای تاسیس

وزیر صنعت با پیشنهاد حرکت به سمت بازار آزاد خودرو و عدم نیاز به قیمت گذاری دستوری از درخواست ۳۶ مونتاژ کار و واردکننده برای تاسیس خودروسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی در خصوص ادعای نقش وزارت صنعت در قیمت گذاری خودرو به رادیو، گفت: این خبر جعلی است. شورای رقابت ساز و کار درستی دارد اما اساساً باید به سمتی حرکت کرد که نیاز به قیمت گذاری دستوری نباشد و توسط بازار انجام شود.

وی افزود: در بازار خودرو حدود ۲ میلیون محصول در سال تولید می شود که بزرگ نیست. ۳۶ شرکت مونتاژی و واردکننده برای ایجاد شرکت‌ خودروسازی داوطلب شده‌اند که در مقیاس بازار زیاد است. بنابراین دلایلی موجب ایجاد انگیزه برای تأسیس خودروسازی شده است. تجمیع ظرفیت‌های فنی، مهندسی و سرمایه‌ای بین شرکت‌های موجود موجب رقابت با دنیا خواهد شد تا خودروهایی با مقیاس جهانی و رقابت پذیر تولید شود.

این مقام مسئول ادامه داد: خودروهای آینده از نوع برقی هستند و باید به این سمت حرکت کرد. برقی‌سازی خودروها از تاکسی شروع شد و امید می رود بتوان تا پایان سال تاکسی‌های تهران و برخی شهرهای را برقی کرد. تاکنون ۱۰۰ دستگاه شارژ برقی خودرو در برخی شهرها نصب شده است.

علی آبادی خودروهای برقی را در حل معضلات زیست محیطی و مصرف سوخت مفید دانست و اضافه کرد: برای توسعه فناوری و اشتغالزایی باید به سمت گسترش تولید داخلی حرکت کرد. تولید داخلی خودرو، ارزبری بسیار کمتری در مقایسه با خودروهای وارداتی دارد اما با توجه به اینکه هنوز خودرو برقی به صورت انبوه تولید نمی‌شود به همین دلیل در یک بازه زمانی از تاکسی‌های برقی وارداتی استفاده می‌شود تا تولید داخل گسترش پیدا کند.

به گفته وی، مردم نباید از دسترسی به خودروهای خارجی محروم شوند. در بازار باید همه نوع خودرو وجود داشته باشد البته دولت حامی تولید داخل است اما این به معنای عدم ورود خودروهای خارجی نیست. واردات خودروهای خارجی آغاز شده و نهایی سازی آئین نامه واردات خودروهای دست دوم به مراحل آخر رسیده و در دستور کار خواهد گرفت. مردم برای تحول در حوزه حمل و نقل آماده باشند.

علی آبادی در مورد حوادث رانندگی نیز توضیح داد: یکی از عوامل بزرگ در حوادث رانندگی بحث فرهنگ است البته کیفیت خودرو و جاده‌ها در وقوع حوادث بی تأثیر نیست. باید خودروها را به سمت استاندارد و کیفیت بین‌المللی برد که اکنون فاصله چندانی وجود ندارد. به جای توجه به لوکس کردن خودرو باید برای تأمین ایمنی به سمت استاندارد سازی در پلتفرم‌ها و زیرساخت‌ها حرکت کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ